به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۵ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۲۷۶۲۲۷

تلاش «اون» برای نجات اقتصاد کشورش

تلاش «اون» برای نجات اقتصاد کشورش
گروه بین الملل: رهبر کره شمالی  ریاست یک نشست حزب حاکم را در نخستین حضورش بعد از حدود یک ماه در انظار عمومی به عهده گرفت و خواستار یک کنفرانس سیاسی بزرگ با هدف بحث بر سر تلاش‌ها برای نجات اقتصاد پوسیده کشورش شد.
 کیم جونگ اون از این که بسیاری از کارها در کشورش به لطف اشتیاق ایدئولوژیک و روحیه جنگندگی و اتکا به خود نزد حزب و مردمش تسریع پیدا کرده‌اند، قدردانی کرد.
او همچنین بر لزوم اصلاح مسائل انحرافی تاکید کرده و خواستار یک نشست کامل کمیته مرکزی حزب کارگران با هدف بررسی وضعیت کلی امور برای نیمه نخست سال ۲۰۲۱ شد. حزب اعلام کرد که این نشست برای اوایل ماه ژوئن برنامه ریزی شده است.حضور کیم جونگ اون در نشست دفتر سیاسی حزب حاکم کره شمالی  نخستین حضور او در انظار عمومی از ششم مه، زمانی که او در یک جلسه مخصوص انداختن عکس با خانواده‌های سربازان کره شمالی حضور پیدا کرد، محسوب می‌شود.اقتصاد بحران زده کره شمالی در ضمن تدابیر این کشور برای بستن مرزها در جهت مقابله با همه گیری بیماری که باعث کاهش چشمگیر تجارت با هم‌پیمان عمده و شریان اقتصادی آن یعنی چین شده، وضعیت وخیم‌تری پیدا کرده است.حزب کارگران کره شمالی آخرین بار در ماه فوریه نشست کامل کمیته مرکزی خود را برگزار کرد که در جریانش کیم جونگ اون به سازمان‌های اقتصادی از بابت گرایشات منفعلانه و خودمحور تاخت.
 کیم جونگ اون در صحبت‌های خود صحبتی علیه آمریکا یا کره جنوبی نكرد اما او گفت، کره شمالی همچنان با چالش‌های ارائه شده از سوی شرایط و محیط نامطلوب ذهنی و عینی مواجه است.
کره شمالی تاکنون درخواست‌ها برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای این کشور را که از زمان شکست دومین نشست کیم جونگ اون با دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در فوریه ۲۰۱۹ به بن بست رسیده، نادیده گرفته است.

 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها