به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۲۷۶۲۲۸

آغوش باز بحرین به روی یهودیان

آغوش باز بحرین به روی یهودیان
گروه بین الملل: تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد، یهودیان در بحرین احساس امنیت می‌کنند و ابدا با یهود ستیزی مواجه نیستند چرا که بحرین به لحاظ تاریخی مرکز زندگی یهودیان در حوزه خلیج فارس است. ابراهیم نونو، رئیس اقلیت یهود در بحرین در این گزارش گفت، در حالی که یهود ستیزی در غرب رو به افزایش است چنین مشکلی در بحرین وجود ندارد، اصلا در منامه یهود ستیزی وجود ندارد، بحرین کشور بسیار امنی برای یهود است. در این کشور دین مساله‌ای شخصی است. بحرین مکان فوق العاده‌ای برای تربیت و رشد خانواده یهودی است.
وی افزود: به لحاظ تاریخی بحرین مرکز زندگی یهودیان در حوزه خلیج فارس بوده و به تسامح، همزیستی و آزادی عبادت شهره است. در حال حاضر حدود ۵۰ یهودی در بحرین زندگی می‌کنند.
نونو گفت: یهودیان در بحرین عادت کرده‌اند به جای کنیسه اعیاد را در خانه جشن بگیرند زیرا عبادت‌کنندگان یهود از سال ۱۹۴۸ وارد آن نشده‌اند.
وی افزود: قبل از اعلام توافق صلح میان بحرین و اسرائیل، مناقشه برای بازگشایی کنیسه یهودیان شروع شد چراکه گردشگران یهودی بیشتری که به بحرین می‌آیند به این کنیسه خواهند آمد.
نونو گفت: خوراک حلال یهود در هایپر استارها و برخی هتل‌های بحرین وجود دارد. وقتی یهودیان دهه ۸۰ میلادی به بحرین آمدند در حوزه منسوجات، الکترونیکی، صرافی، شرکت‌های نفت، بانک و حوزه آموزش مشغول شدند.
وی افزود: فرزندان بسیاری از یهودیان مناصب دولتی دارند و من در سال ۲۰۰۱ در پارلمان بحرین منصوب شدم، دخترعمویم هدی نونو در سال ۲۰۰۶ از سوی پادشاه بحرین به عنوان سفیر این کشور در آمریکا منصوب شد و بعد در سال ۲۰۰۸ سفیر غیرمقیم در آرژانتین، برزیل، کانادا و مکزیک شد و این لحظه تاریخی برای بحرین بود زیرا این کشور اولین کشور عربی بود که سفیر یهودی تعیین کرد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها