کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیش‌بینی قیمت دلار تا انتخابات

تجارت نیوز , 16 خرداد 1400 ساعت 10:06


گروه اقتصادی: آخرین قیمت دلار تا پایان روز پنج‌شنبه به ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. البته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نرخ دلار از ۲۴ هزار تومان هم عبور کرده بود اما ظاهرا بازارساز اجازه عبور از مرز ۲۴ هزار تومان را برای طولانی مدت نداد.

اما مسیر بازار ارز در روزهای آینده چگونه است؟
حسین اسدی‌نیا، فعال بازارهای مالی می‌گوید: در یک ماه آینده که ما پیش از توافق هسته‌ای قرار داریم، احتمالا نرخ‌ها در محدوده ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان در نوسان باشد.او تاکید دارد که با توجه به اخباری که از منابع مختلف در دست است، احتمالا توافق انجام می‌شود و حتی احتمال دارد که در یکی دو ماه آینده به توافق دست یافت و شانس توافق را می‌توان در حال حاضر ۷۰ درصد دانست.

 
به اعتقاد اسدی‎‌نیا افرادی که در آمریکا با منابع دیپلماتیک آمریکا در ارتباط هستند معتقدند که احتمال توافق در تیرماه وجود دارد. با انجام توافق و احیای برجام نیز قیمت دلار می‌تواند موقتا به زیر ۲۰ هزار تومان بیاید و حتی به ۱۸، ۱۹ هزار تومان هم برسد. اما همانطور که گفتم «موقتا». شخصا فکر می‌کنم در خوشبینانه‌ترین حالت دلار فقط برای ۶ ماه بتواند زیر ۲۰ هزار تومان بماند.

او درباره قیمت دلار در طولانی مدت می‌گوید: معمولا در دولت‌های اول تمام دولت‌ها قیمت دلار با ثبات بوده، بنابراین من شخصا اعتقاد دارم که دلار در نرخ ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان در دوره اول دولت جدید ادامه‌ پیدا کند.ضمنا این فعال بازار با رد پیش‌بینی‌های ۲۸ تا ۳۰ هزار تومانی برای دلار در ماه‌های آینده، عنوان می‌کند که نرخ حقیقی دلار با توجه به قیاس تورمی ما حدود ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان است و رشد نقدینگی با سرعت بر نرخ دلار اثرگذار نیست.


کد مطلب: 276295

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276295/پیش-بینی-قیمت-دلار-انتخابات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir