به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۲۷۶۳۳۹
دولت عاقل اول فقر غذایی را برطرف می‌کند

توضیح‌بدهیدچگونه‌یارانه را افزایش‌می‌دهید

توضیح‌بدهیدچگونه‌یارانه را افزایش‌می‌دهید
گروه اقتصادی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وعده های معیشتی و اقتصادی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدون برنامه مشخص و قابل کارشناسی توجیه پذیر نیست.احمد توکلی  با اشاره به وعده های نامزدهای انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در زمینه معیشت مردم و اقتصاد کشور اظهار داشت: وعده های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری از دو جنبه که از چه محلی کسری بودجه را جبران می کنند و چگونه می تواند یارانه نقدی و یارانه غذا را تامین کنند، می تواند مورد نقد و بررسی قرار گیرد.


وی افزود: نامزدهای ریاست جمهوری باید توجه داشته باشند هر یک از آنها در دولت خود با ویروس کرونا مواجه هستند که یک بیماری بدهی زا برای دولت هاست؛ یعنی هرچه دولت ها به وظایف خود (تامین مایحتاج، هزینه های پزشکی و تامین هزینه هی خانه نشینی مردم) بهتر عمل کنند، بدهی آنها افزایش می یابد.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت آینده به منابع درآمدی جدید نیاز دارد، گفت: مالیات بر ثروت و مالیات بر درآمدهای پنهان از جمله منابع درآمدی به شمار می رود که دولت بعدی باید توجه بیشتری به آنها داشته باشد.

لزوم اجرای قانونِ از کجا آورده ای؟
توکلی تاکید کرد: دولت بعدی باید در معافیت های مالیاتی تجدید نظر کرده و با اجرای اصل 49 قانون اساسی (قانون از کجا آورده ای؟) در قبال کارکنان دولتی از سمت مدیرکل به بالا، علاوه بر برقراری عدالت اجتماعی، اموال و ثروت های نامشروع هنگفت احتمالی را نیز بازگرداند.وی با اشاره به وعده های حاکی از افزایش رقم یارانه از سوی برخی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: بحث کمک های معیشتی ازمنظر دینی و انسانی بسیار نیکو و پسندیده است، اما کاندیدایی که بگوید کاری می کنم مردم یارانه بگیر نشوند، دروغ می گوید. اگر گفت یارانه را افزایش می دهم، شفاف توضیح دهد از چه محلی تامین می کند تا مورد بررسی و نقد کارشناسی قرار گیرد.

قطع وابستگی به نفت یک آرزوی دیرینه
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیگر وعده انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری یعنی قطع وابستگی اقتصادی به نفت پرداخت و گفت: قطع وابستگی به نفت آرزویی است که از دیرباز برای دولت مطرح بوده که هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری آن را وعده داده اند و فقط در صورت ارائه برنامه مشخص این اظهارات محکمه پسند است.توکلی با اشاره به آغاز رکود تورمی در کشور از زمان دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: از آن زمان تا به امروز درآمد مردم نسبت به تورم کاهشی و در نتیجه مردم فقیرتر شدند و با مشکلات معیشتی و فقر غذایی دست و پنجه نرم می کنند.

دولت عاقل اول فقر غذایی را برطرف می کند
وی خاطرنشان کرد: دولت عاقل اول فقر غذایی را برطرف می کند تا به واسطه یک جامعه سلامت بتواند بسیاری از هزینه های درمانی و اقتصادی دولت را کاهش دهد.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت امریکا از زمان جنگ جهانی دوم با توجه به میزان رکود و رشد اقتصادی بین مردم کوپن غذا توزیع می کند که بیشترین آن سال 2013 میان 47 میلیون و 625 هزار نفر کوپن غذا توزیع شد.

توکلی در ادامه بیان داشت: به اقای حجت الاسلام روحانی پیشنهاد توزیع کارت هوشمند معیشتی به مردم را مطرح کردیم. در پاسخ گفت؛ «من از کوپن بدم می آید». گفتیم شما این حرف می زنی ولی کشورهای توسعه یافته در این شرایط پاندمی کرونا از همین طریق به مردم یارانه می دهند و اقشار مختلف را از طریق کلیسا، سازمان های مردم نهاد، مردم محله و سازمان دولتی متولی شناسایی می کنند.

مبارزه با فساد باید اولویت کاری رئیس جمهوری بعدی باشد
توکلی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کرد: مبارزه با فساد باید اولویت کاری رئیس جمهوری بعدی باشد اگرچه با بگیر و بند کار این فساد سیستمی و فامیل بازی اصلاح نمی شود و در ادامه کار باید ساختارها مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرند.
مرجع : خبر فوری
برچسب ها: احمد توکلی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها