به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۷۶۳۴۶

عوارض مصرف دخانیات در دوران کرونا

عوارض مصرف دخانیات در دوران کرونا
گروه جامعه: رئیس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات با اشاره به عوارض دخانیات بر سلامت افراد، گفت: سیر بهبودی افراد مبتلا به کرونا که سیگاری هستند، طولانی تر است.غلامرضا حیدری افزود: میزان روزهای بستری بیماران کرونایی که سیگاری هستند، بیشتر است. همچنین، تعداد داروهای مصرفی این افراد بیش از سایر بیماران است.

وی به باورهای غلط در بین افراد دخانی اشاره کرد و گفت: در اوایل اپیدمی کرونا شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه افراد سیگاری یا معتادان به مواد مخدر، کرونا نمی‌گیرند. در حالی که مستندات علمی در سراسر دنیا، چنین شایعاتی را تکذیب کرد.رئیس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اپیدمی کرونا را فرصتی مناسب برای ترک دخانیات دانست و افزود: در واقع هر زمانی برای اقدام به ترک دخانیات خوب است و هر چه زودتر ترک این عادت غیر بهداشتی اتفاق بیفتد، سلامتی بیشتری برای فرد حاصل می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که شدت عوارض و مرگ و میر ناشی از ویروس کووید ۱۹ در افراد سیگاری بالاتر است، گفت: اقدام به ترک دخانیات در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند احتمال بروز و شدت بیماری کرونا در افراد دخانی را کاهش دهد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها