به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۷۶۳۵۷

برای بازگشت آمریکا به برجام شرط بگذاریم

برای بازگشت آمریکا به برجام  شرط بگذاریم
گروه سیاسی: رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: والله من هیچ فرد و مسؤول اصولگرایی را نمی‌شناسم که مخالف اجرای برجام و رفع تحریم ها باشد اما باید شرط ها و تضمین هایی را قرار دهیم. اگر آمریکا بدون قید و شرط به برجام برگردد، مکانیسم ماشه را فعال می کند.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری گفت: در این زمینه تضمین های قابل دریافتی وجود دارد و اگر در سال های گذشته فرصت سوزی نشده بود، می توانستیم غربی ها را زودتر به پای میز مذاکره بکشانیم.
ذوالنوری با اشاره به قانون اقدام راهبردی و جرم انگاری برای عدم اجرای درست آن، تصریح کرد: یکی از شرط ها برای بازگشت به برجام باید عدم ارسال اورانیوم غنی سازی شده کشورمان به روسیه باشد که می تواند زیر نظر آژانس در داخل ایران پلمپ شده و باقی بماند.وی در ادامه افزود: یکی دیگر از شرط ها برای بازگشت به برجام باید عدم جمع آوری سانتریفیوژها باشد و آنها می توانند زیر نظر آژانس خالی شده و به آنها گاز تزریق نشود و هر دو هفته نیز مورد بررسی و بازدید قرار بگیرند تا در صورت نقض عهدهای مجدد، بتوانیم بلافاصله آنها را راه اندازی کنیم.
ذوالنوری با بیان اینکه اگر قرار است ما با رعایت همه بندها و شرایط به برجام برگردیم، آمریکا نیز باید خسارت و ضرر به قول خودشان ۱۰۰۰ میلیارد دلاری به کشورمان را جبران کنند، گفت: امروز باید نسبت به این مسائل بسیار حساس، آگاه و هوشیار باشیم.وی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت که اگر در انتخابات ریاست جمهوری فردی اصلح که ارزشی، انقلابی و دلسوز ملت است، انتخاب شود بسیاری از مشکلات امروز کشور برطرف می شود.

 
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ۱۴:۳۶
یا خدا واقعا اینا این حرفا رو جدی می زنند (373590)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها