به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۲۷۶۳۶۵

توصیه‌های ضروری برای دوران نقاهت پس ازکرونا

توصیه‌های ضروری برای دوران نقاهت پس ازکرونا
گروه جامعه: شروین شکوهی متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: دوران نقاهت بعد از بیماری کرونا دورانی است که افراد وضعیت رو به بهبودی را پیدا می‌کنند و باید بیشتر از خودشان مراقبت کنند.او با اشاره به اینکه بیماران کرونایی بعد از مرخص شدن از بیمارستان نیاز به مراقبت دارند، ادامه داد: این افراد تا دو هفته عامل انتقال بیماری هستند، همچنین احتمال بازگشت بیماری در این افراد وجود دارد.

شکوهی افزود: استفاده از دستگاه بخور در فضای اتاق بیمار امری لازم و ضروری است، باید ورزش و فعالیت‌های بدنی متناسب با وضعیت جسمی بعد از دوران نقاهت انجام شود، همچنین این عده باید از نور آفتاب و فضای آزاد بهره بگیرند، فرد بهبود یافته از کرونا باید دارو‌های خود را به موقع مصرف کند و استراحت کافی داشته باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: بررسی منظم وضعیت جسمی بیمار امری لازم و ضروری است، فرد بیمار باید از سرویس بهداشتی و یا حمام به صورت جداگانه استفاده کند. در دوران نقاهت شستشوی دست با آب و صابون به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه ضروری است. همچنین ضدعفونی کردن وسایل شخصی بیمار و سطوح حائز اهمیت است.

او بیان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت آمریکا واکسن تزریق کرده اند، اما هر فردی که واکسن تزریق کرده باید مانند سایر افراد شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کند و از تجمع، دورهمی و مسافرت پرهیز کند.این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا بهتر از نزدن آن است، گفت: اگر جمعیت زیادی از جامعه واکسن بزنند زنجیره انتقال بیماری کمتر می‌شود لذا باید هر واکسنی که در دسترس بود را تزریق کرد، اما باید بدانیم که واکسن‌زدن به معنای بازگشت به زندگی دو سال قبل و شرایط عادی نیست، همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را برای قطع زنجیره بیماری رعایت کنیم.

شکوهی افزود: اشتباهات ویروس در سارس و مرس به نفع ما تمام شد، ولی در ویروس کرونا اشتباهات ویروس به ضرر ما و به نفع خودش تمام می‌شود، ویروس کرونا قابلیت انتقال بالایی دارد و این قابلیت انتقال سبب بروز پیک‌های زیاد شده است.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها