به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۲۷۶۳۷۱

آیادیابت عامل شیوع قارچ سیاه در هند است؟

آیادیابت عامل شیوع قارچ سیاه در هند است؟
گروه جامعه: حدود ۱۲ هزار مورد ابتلا به "قارچ سیاه" در هند گزارش شده که بیشتر این موارد در بهبودیافتگان بیماری کووید-۱۹ بوده است.به گزارش ایسنا، احتمال ابتلا به عفونت قارچ سیاه به طور معمول بسیار نادر است و میزان مرگ و میر ناشی از آن حدود ۵۰ درصد است. برخی کارشناسان پزشکی بر این باورند که موارد ابتلا به این نوع عفونت در هند به دلیل شیوع بیماری دیابت است.

پیش از آغاز همه گیری کووید-۱۹ حداقل ۳۸ کشور جهان مواردی از ابتلا به موکورمایکوزیس موسوم به قارچ سیاه را گزارش کرده اند. هند و پاکستان بالاترین نرخ ابتلا را داشته اند که سالانه حدود ۱۴۰ مورد به ازای یک میلیون نفر بوده است.دکتر دیوید دنینگ متخصص عفونت های قارچی از دانشگاه منچستر گفت: موارد ابتلا به قارچ سیاه در هند پیش از همه گیری کووید-۱۹ بیش از دیگر نقاط جهان بوده است. موکورمایکوزیس به میزان قابل توجهی با دیابت کنترل نشده ارتباط دارد و بسیاری از مردم هند به دیابت دچار هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، در مطالعه‌ای که به تازگی در سطح جهان انجام گرفته مشخص شد، در بیماران بهبود یافته کووید-۱۹ حدود ۹۴ درصد از افراد مبتلا به این عفونت قارچی دچار بیماری دیابت نیز بوده‌اند که حدود ۷۱ درصد این موارد مربوط به هند بوده است.
برچسب ها: قارچ سیاه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها