به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۲۷۶۳۸۳

کاندیدا را آنقدربالا نبرند که بعد از سایه آن بترسند

کاندیدا را آنقدربالا نبرند که بعد از سایه آن بترسند
گروه سیاسی: نماینده  تهران در مجلس دهم گفت: یکی از مواردی که باید در حمایت نمایندگان از رئیس جمهور رعایت شود این است که، فاصله طبیعی حفظ شود. طوری نباشد که طرف را آنقدر بالا ببرند و بزرگ کنند که بعد خودشان از سایه او بترسند و نتوانند اقدامی علیه او کنند.
«حجت الاسلام مهدی شیخ»،  در خصوص راه اندازی ستاد حمایت از کاندیداها توسط برخی نمایندگان مجلس گفت: مجلس یک هویت و ریاست جمهوری هم یک هویتی دارد، در اینکه این دو با هم تعامل دارند و تعاملشان اجتناب ناپذیر است شکی نیست این تعامل در این زمینه هاست که مثلا مجلس و دولت مکمل یکدیگر در کار هستند.
  او افزود: بودجه دولت را مجلس تصویب می کند، مجلس نظارت بر وزرا و تایید صلاحیت وزرا را انجام می دهد و مکمل یکدیگر هستند. بنابراین اینکه نمایندگان دغدغه قوه اجرایی را داشته باشند طبیعی است و با آن درگیر هستند ولی بستگی به عملکرد و حواشی دارد و این کار نیاز به ظرافت دارد. اینکه مثلا اگر من نماینده مجلس از یک کاندیدا خاصی حمایت می کنم این حمایت نباید افراطی باشد. کما اینکه ما در طول تاریخ انقلاب دیدیم که رئیس جمهوری آمده بود که نمایندگان به شدت شیفته او بودند بعد همان رئیس جمهور نماینده را هیچ عددی حساب نکرد.
او اضافه کرد: حب در انسان ها تاثیرگذار است اینکه ما از نماینده ای افراطی حمایت کنیم یعنی فراتر از آنچه که مصلحت هست و قانون به ما اجازه می دهد درست نیست. مثلا در حوزه های انتخابی خود بیاییم و از همه نفوذ و قدرت استفاده کنیم برای اینکه یک طرف تبلیغات به نفع کاندیدا مورد نظرمان باشد این مسئله می تواند آسیب زا باشد که این آسیب هم برای نماینده و هم برای آن منطقه و کشور است.مهدی شیخ تصریح کرد: نمایندگان همه یک جنبه سیاسی دارند و نمی شود این جنبه را از آنها گرفت. بالاخره حق آنهاست و قانون منعی برای آنها ایجاد نکرده است اما در حوزه نمایندگی باید تقوی را رعایت کنند.

 
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها