به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۲۷۶۳۹۱

تظاهرات در اعتراض به تاسیس دانشگاه چینی

تظاهرات در اعتراض به تاسیس دانشگاه چینی
گروه بین الملل: هزاران نفر از اهالی بوداپست در اعتراض به تاسیس شعبه یک دانشگاه چینی در پایتخت مجارستان تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان که در برابر پارلمان تجمع کردند، می گویند حضور دانشگاه فودان در بوداپست به موقعیت دانشگاه های مجارستان آسیب می‌زند.آنها همچنین نگران افزایش نفوذ چین در امور داخلی مجارستان هستند.دولت دست راستی ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روابط نزدیکی با چین دارد و مانع از صدور بیانیه اتحادیه اروپا در محکومیت سیاست‌های پکن در هنگ کنگ شده است.
بنابر نظرسنجی صورت گرفته به وسیله موسسه ریپوبلیکون که یک اتاق فکر لیبرال است،‌ دو سوم مردم مجارستان مخالف تاسیس دانشگاه چینی در کشورشان هستند.
گرگی کوراشونیا، شهردار بوداپست که از مخالفان تاسیس شعبه دانشگاه فودان است می گوید نام خیابان‌های اطراف محل احداث دانشگاه را به جاده هنگ کنگ آزاد ، خیابان دالایی لاما و شهدای اویغور تغییر خواهد داد.پیشبینی می شود هزینه احداث شعبه دانشگاه فودان در بوداپست به یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار برسد که بیشتر از بودجه نظام آموزش عالی مجارستان در سال ۲۰۱۹ است.
به گزارش دیرکت ۳۶ که یک نشریه روزنامه نگاری تحقیقی در مجارستان است، یک و نیم میلیارد دلار از هزینه مورد نیاز برای تاسیس این دانشگاه به صورت وام از یک بانک چینی دریافت خواهد شد.احداث شعبه دانشگاه فودان که نخستین شعبه این دانشگاه در اتحادیه اروپاست، در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.

 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها