کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جنایت تازه تروریست‌ها در افغانستان

16 خرداد 1400 ساعت 16:36


گروه بین الملل: در پی انفجاری در ولایت بادغیس در شمال افغانستان دست کم ۱۱ غیرنظامی، از جمله سه کودک کشته شدند. انفجار در کابل نیز سه تن را زخمی کرد. ۱۳ نیروی حامی حکومت نیز در حمله هوایی خودی کشته شدند.به گفته حسام الدین شمس، والی ولایت بادغیس، همه قربانیان انفجار مین مردم محلی بوده‌اند. او افزود که آن‌ها با یک خودرو در حرکت بودند که وسیله نقلیه‌شان با بمب کارگذاری شده کنار جاده برخورد کرد و منفجر شد.
مقامات افغانستان تروریست‌های طالبان را متهم به کارگذاری این مین کردند.
این انفجار ساعاتی پیش از دیدار سران طالبان و نمایندگان سازمان ملل متحد در قطر اتفاق افتاد. بر اساس اظهارات طالبان، آن‌ها بر حمایت‌شان از روند صلح در افغانستان تأکید کرده‌اند. هیئت طالبان برای همه کارمندان سازمان ملل متحد و دیگر دیپلمات‌ها در افغانستان، تضمین امنیت کردند.نمایندگان دولت افغانستان، برعکس طالبان را متهم می‌کنند که با تشدید حملات علیه نیروهای امنیتی کشور و افزایش خشونت‌ها علیه مردم محلی، می‌خواهند کنترل ولایات را به دست بگیرند.
به گفته مقامات محلی، همچنین انفجاری در کابل دست کم سه تن را زخمی کرده است. طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفته که انفجار صبح یکشنبه در پایتخت رخ داده و دست کم سه تن را مجروح کرده است.در روزهای اخیر رشته‌ای از انفجارها در ولایت‌های مختلف افغانستان رخ داه است. همزمان درگیری‌ها نیز در این کشور شدت یافته‌اند. مقامات امنیتی از "پاسخ کوبنده" نیروهای امنیتی افغانستان به تروریست‌ها سخن می‌گویند.

 


کد مطلب: 276392

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276392/جنایت-تازه-تروریست-ها-افغانستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir