به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۲۷۶۳۹۳

می‌خواستند از جمهوریت انتقام بگیرند

می‌خواستند از جمهوریت انتقام بگیرند
گروه سیاسی: نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  تاکید کرد: نباید «جمهوریت» لطمه بخورد و به همان اندازه که اسلام برای ما مقدس است، جمهوریت هم رکن بزرگی برای حکومت اسلامی است؛ لذا باید به این هم توجه داشت و البته این را هم بدانیم که اگر «جمهور» برود اسلام هم لطمه می بیند و حکومت اسلامی هم باقی نمی ماند.
حجت الاسلام  سید حسن خمینی اظهار داشت: من جا دارد تقدیر کنم و عرض ارادت کنم خدمت رهبر معظم انقلاب که در سالگرد ارتحال امام این مسأله را خوب توضیح دادند؛ چرا که شاهد بودیم خیلی ها می خواستند در این آب گل آلود مسائل سیاسی انتقام خودشان را از جمهوریت بگیرند و فراموش کرده بودند که میراث بزرگ امام «جمهوری اسلامی» است و باید با حفظ احترام و تکریمی که رهبر معظم انقلاب نسبت به بحث جمهوریت داشتند و تأکیدی که روی این مسأله کردند به هوش باشیم در مقام عمل هم کسانی نباشند که این را لطمه بزنند.
یادگار امام تأکید کرد: در حوزه نظری نیز نباید «جمهوریت» لطمه بخورد و به همان اندازه که اسلام برای ما مقدس است، جمهوریت هم رکن بزرگی برای حکومت اسلامی است. لذا باید به این هم توجه داشت و البته این را هم بدانیم که اگر «جمهور» برود اسلام هم لطمه می بیند و حکومت اسلامی هم باقی نمی ماند. لذا تنبه روز گذشته ایشان امر بسیار مبارکی بود و جای تکریم دارد.ما در تاریخ مملکت خودمان کم از استعمار لطمه نخورده ایم. واقعیت این است که از اواسط دوره قاجار و البته از اواسط دوره صفوی به نوع دیگری، پای استعمارگران به ایران باز شده است. اواخر دوره قاجار که دیگر اساسا تقدیر امور ما به دست خارجی ها بوده است. من جای دیگر هم عرض کرده ام یکی از نقاط تاریک مشروطه ما شکل گیری او در سفارت انگلیس است. از نظر تاریخی هیچ امر شیرینی نیست ولو اینکه اهداف سردمداران او اهداف بلندی بوده است.
وی  تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود نکته خیلی خوبی داشتند؛ واقعا هر جا مردم بوده اند مشکلات حل شده و هر جا همدلی نکرده اند مشکلات روی هم جمع شده است. نیت مسئولین هرقدر هم خوب بوده هیچ فایده ای نکرده اگر مردم همراهی نکردند. همانطور که فیلمی از سخنان امام در دوران دفاع مقدس پخش می شود که اگر مردم نبودند شما نمی توانستید دفاع مقدس را اداره کنید. و این جمله را می توان اینگونه ادامه داد که نمی توانستند صلح و رفاه را اداره کنند، نمی توانند اقتصاد را اداره کنند و... و تا وقتی همراهی آنها نباشد هیچ نتیجه ای نمی گیرند.
وی تأکید کرد: «مسئول» یعنی کسی که مورد سؤال واقع می شود. بعضا مسئولین ما می گویند مسئول یعنی کسی که کار دستش هست. مسئول یعنی کسی که بشود از او سؤال کرد که چرا این کار را کرده ای. به تعبیر عامیانه مسئول نوکر مردم است و باید بشود از نوکر بازخواست کرد. تحقق این مسأله را عنصری مثل سامانه شاد و بستری مثل فضای مجازی خیلی بهتر می تواند فراهم کند.


 
برچسب ها: سید حسن خمینی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها