به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۲۷۶۴۰۶

بالاترین رشدقیمت مسکن درکدام کشورهاست؟

بالاترین رشدقیمت مسکن درکدام کشورهاست؟
گروه اقتصادی: قیمت مسکن در جهان از زمان بحران جهانی اقتصاد با رشدی بی‌سابقه روبرو شده و از نیوزلند تا کانادا، با افزایش قیمت مسکن در دوران همه‌گیری کرونا روبرو شده‌اند.بر اساس گزارش منتشر شده از شاخص قیمت جهانی مسکن نایت فرانک، میانگین قیمت‌ها در ۱۲ ماه منتهی به مارس (اسفند) ۷.۳٪ جهش داشته که سریعترین سرعت رشد از سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۶ بوده است؛ترکیه با ثبت ۳۲٪ و نیوزیلند با ۲۲.۱٪ رشد در صدر فهرست و ایالات متحده با ۱۳.۲٪ در مکان پنجم قرار گرفت و شاهد شدیدترین افزایش قیمت از دسامبر ۲۰۰۵ بود.

                                     کشورهایی که بیشترین نرخ رشد قیمت مسکن را تجربه کردند
محرک‌های مالیاتی و مالی متعددی برای رونق بخشی به بازار سرمایه در طول دوران بحران کرونا در جهان به کار رفت که همین سبب رونق گرفتن بازار املاک شد.اکنون اما نگرانی از حباب این بازار، برخی کشورها را به کنترل اوضاع واداشته است. در همین راستا نیوزیلند مشوق‌های مالیاتی سرمایه‌گذاران املاک را حذف کرده وانتظار دارد تورم قیمت مسکن تا ژوئن سال آینده به ۰.۹ درصد کاهش یابد.

چین نیز اقدامات مهمی را برای مهار ساختمان‌سازان و وام‌های بانکی این بخش انجام داده است؛ به نظر می‌رسد چنین اقداماتی تا اواخر سال جاری، تمایل خریداران را کمی کاهش دهد.علاوه بر این، سیاست‌های واکسیناسیون و ظهور سویه‌های جدیدی از ویروس کرونا نیز بر رشد فزاینده قیمت مسکن، فشاری کاهنده وارد خواهد کرد.در آسیا، سنگاپور بیشترین افزایش قیمت را با ۶.۱٪ و کره جنوبی با ۵.۸٪ به خود اختصاص دادند. هنگ‌کنگ، گرانترین بازار املاک جهان، نیز رشد ۲.۱ درصدی را تجربه کرده است. 
برچسب ها: قیمت مسکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها