به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۲۷۶۴۰۸

تویوتا ازجدیدترین خودروی‌اسپورت‌رونمایی کرد

تویوتا ازجدیدترین خودروی‌اسپورت‌رونمایی کرد
گروه اقتصادی: دوستداران خودروهای اسپورت سال‌ها عاشق تویوتا ۸۶ (Scion FR-S سابق) و سوبارو BRZ بوده‌اند. این خودروها، ارزان‌قیمت، ساده، راننده‌محور و جذاب بوده و نظر بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده بودند. اکنون  نسل جدیدی از این اتومبیل‌ها برای نخستین بار در حال ورود به بازار هستند.
 در حالی که سوبارو مدل ۲۰۲۲ BRZ خود را در ماه نوامبر سال۲۰۲۰ به بازار عرضه کرده، تویوتا تولید و عرضه اولین مدل GR ۸۶ را دنبال کرده است. "GR" مخفف « گازو ریسینگ» (Gazoo Racing) است؛ شرکتی که امضایش بر روی این خودرو است، چراکه در طراحی آن نقشی اساسی داشته است.به‌روزرسانی‌های تویوتا ۸۶ کاملاً مشابه مواردی است که در سوبارو BRZ شکل گرفته است. دارای تقویت‌کننده‌های قاب جلو و عقب برای افزایش استحکام، دریچه‌های عملکردی هوای خارجی برای پایداری فرمان در سرعت‌های بالا، پنل‌های سقف آلومینیومی و سپرهایی برای صرفه‌جویی در وزن و البته موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی.

موتور چهار سیلندر خطی که توسط شرکت سوبارو ساخته شده است، قدرتی معادل ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۸ نیوتن‌متر را دارد.موتور و پیکربندی جدید به این معنی است که تویوتا ۸۶ مدل ۲۰۲۲ دارای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بسیار بهتری نسبت به نسخه‌های قدیمی شده است. در جایی که گیربکس دستی، ۷ ثانیه  و اتوماتیک ۸ ثانیه بودند، اکنون به ترتیب به ۶.۱ و ۶.۶ ثانیه کاهش پیدا کرده‌اند.به‌عنوان بخشی از همکاری تویوتا با «گازو ریسینگ»، هر تویوتا ۸۶ مدل ۲۰۲۲ با عضویت یک ساله در انجمن ملی اتومبیلرانی برای دسترسی به مسابقات رانندگی با عملکرد بالا و مسابقات مجاز شده ارائه می‌شود. این تویوتا همچنین شامل یک طرح تعمیر و نگهداری بدون هزینه نیز است. هنوز در خصوص قیمت این تویوتا که گفته شده اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد، توضیحاتی ارائه نشده است.
برچسب ها: تويوتا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها