کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تازه ترین هشدار نتانیاهو درباره برجام

17 خرداد 1400 ساعت 9:00


گروه سیاسی: نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داد اگر نفتالی بنت، مسئول دولت آینده اسرائیل شود، قادر به مقاومت در قبال خواست آمریکا نیست و نمی‌تواند از احیای برجام جلوگیری کند. به گفته بنیامین نتانیاهو، این سیاست می‌تواند آینده اسرائیل را به خطر بیاندازد.
وی خطاب به نمایندگان فراکسیون لیکود گفت که اسرائیل تحت فشار آمریکا قرار دارد تا با احیای برجام (توافق اتمی با ایران) مخالفتی نکند. نتانیاهو از سران احزاب ائتلافی در دولت آینده خواست که درباره سیاست خود در قبال ایران تصمیم بگیرند.به گفته نتانیاهو، دولت ائتلافی آینده اسرائیل تاب فشارهای آمریکا را نخواهد آورد. او بار دیگر احیای توافق اتمی را تهدیدی برای اسرائیل خواند و فرجام آن را دستیابی ایران به بمب اتمی دانست.
نتانیاهو افزود، در صورتی که توافق اتمی احیا شود کابینه آتی امنیتی اسرائیل قادر به مقابله با تروریست‌ها نیست. زیرا دولت آتی اسرائیل به رای افرادی وابسته است که با تروریست‌ها رابطه دارند. منظور نتانیاهو حضور نمایندگان عرب در ائتلاف آتی است.نتانیاهو با اشاره به سیاست‌های حزب لیکود تاکید کرد که هیچ‌گاه حاضر به همکاری با اعراب نزدیک به محمود عباس، رئيس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تشکیل دولت نبود و هرگز وعده ریاست کمیسیون داخلی پارلمان (کنست) را نیز به آنان نداد.
او گفت، نمایندگانی که خود را در جبهه راست می‌دانند نباید یک دولت چپ‌گرا را تایید کنند. بنا به ارزیابی نتانیاهو، دولت ائتلافی نفتالی بنت- یائیر لاپید حتی در زمینه ساخت شهرک‌های یهودی عقب‌نشینی خواهد کرد و قادر نخواهد بود از محاکمه سربازان اسرائیلی در دادگاه‌های بین‌المللی جلوگیری کند.یسرائیل کاتس، وزیر دارایی اسرائیل نیز گفت در صورت تشکیل دولت آتی، نتانیاهو هم‌چنان رهبر حزب لیکود در اپوزیسیون باقی خواهند ماند.


 


کد مطلب: 276434

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276434/تازه-ترین-هشدار-نتانیاهو-درباره-برجام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir