به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۲۷۶۴۴۷

یک پیروزی مهم برای حزب آنگلا مرکل

یک پیروزی مهم برای حزب آنگلا مرکل
گروه بین الملل: اتحادیه دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل در انتخابات محلی ایالت ساکسونی آنهالت از رقبای خود پیشی گرفت.
بر اساس برآوردهای اولیه از نتیجه انتخابات محلی در این ایالت، حزب راست میانه دموکرات مسیحی با کسب ۳۶ درصد از آرا از حزب راست افراطی آ اف د جلو زده است.انتخابات در ایالت ساکسونی آنهالت آخرین انتخابات محلی در آلمان است که پیش از انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر برگزار می‌شود.آرای اتحادیه دموکرات مسیحی در این ایالت بیشتر از پیشبینی نظرسنجی‌ها بود.
برآوردها همچنین بیانگر کسب ۲۲.۵ درصد از آرا به وسیله حزب راست گرای آ اف د است که رقیب اصلی حزب خانم مرکل در ساکسونی آنهالت بود.در انتخابات پارلمانی سپتامبر اتحادیه دموکرات مسیحی در حالی برای حفظ برتری خود با دیگر احزاب رقابت خواهد کرد که آنگلا مرکل دیگر در صدر این حزب نیست و آرمین لاشت رهبری آن را برعهده خواهد داشت.رقیب اصلی اتحادیه دموکرات مسیحی در ماه سپتامبر حزب سبز آلمان است که پیش بینی می‌شود در انتخابات روز یکشنبه در ساکسونی آنهالت کمتر از ۷ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد.
ایالت ساکسونی آنهالت از ایالت‌های آلمان شرقی سابق است و با دو میلیون و دویست هزار نفر جمعیت، هشتمین ایالت آلمان از نظر وسعت است.اتحادیه دموکرات مسیحی از زمان اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ اکثریت پارلمانی را در این پارلمان بر عهده داشته است.
با پیروزی مجدد این حزب در انتخابات محلی، رینر هاسلوف به عنوان رهبر این حزب کماکان در جایگاه سر وزیر ایالت باقی خواهد ماند.


 
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها