کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرکشیدن شیر از سفره مردم گیلان

17 خرداد 1400 ساعت 10:41


گروه اقتصادی: مدیر اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان با اشاره به اینکه گرانی موجب پرکشیدن شیر از سفره مردم می شود، گفت: فروش محصولات کارخانجات لبنی استان کم شده است. به گزارش ایسنا، ابراهیم آسایش با بیان اینکه دامداران تقاضای افزایش قیمت شیر دارند، اظهار کرد: می دانیم که به دلیل افزایش قیمت نهاده ها و در نهایت افزایش تمام شده هزینه تولید شیر این تقاضا به حق است.
 

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید هر لیتر شیر از دامداران از آذرماه سال ۹۹، ۴۵۰۰ تومان تعیین شد اما در حال حاضر شاهد هستیم که گاهی با قیمت ۵۰۰۰ تومان هم می فروشند، افزود: متاسفانه نظارتی در تحویل شیر خام نیست و فقط محصول نهایی همواره مورد رصد است.آسایش خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که تقاضای دامداران محقق شود البته تاکنون در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است.

مدیر اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان تصریح کرد: کارخانجات لبنی هم مشکلات خاص خودشان را دارند و انتظار می رود افزایش حقوق کارگری هنگام قیمت گذاری کالاهای لبنی لحاظ شود.وی در خصوص میزان فروش محصولات کارخانجات لبنی گفت: به دلیل افزایش قیمت ها ی برخی از محصولات لبنی میزان فروش  کارخانجات لبنی کم شده است.

آسایش به قیمت فروش شیر در فروشگاههای سنتی اشاره کرد و ادامه داد: شیر با قیمت بسیار بیشتری نسبت به کارخانجات لبنی در این چنین فروشگاه هایی فروخته می شود این در حالیست که هیچ یک از مراحل لازم  آماده شدن مصرف شیر  رعایت نمی شود.وی تصریح کرد: اگر چه از فروش محصولات لبنی کارخانجات کم شده اما فروشگاه های فروش شیر به صورت سنتی همچنان مشتریان خوبی دارند و دلیل این امر نبود آگاهی لازم از سوی افراد در جامعه است.

مدیر کارخانجات لبنی استان گفت: نظارت و کنترل های بیشتری باید از سوی همگان صورت بگیرد و بهداشت باید رسیدگی واقعی در فروشگاههای سنتی داشته باشد.وی از رسانه ها خواست تا مردم را از اثرات بد مصرف شیر های سنتی آگاه کنند.آسایش با بیان اینکه در کارخانجات لبنی همه آلودگی ها از بین می رود خاطرنشان کرد: دغدغه ما این است که شیر و فرآورده های لبنی از سفره مردم پر نکشد و برای تحقق این امر باید نظارت و برنامه ریزی ها از شیرخام رصد شود و تنها بر نظارت محصولات نهایی کارخانجات بسنده نشود.


کد مطلب: 276494

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276494/پرکشیدن-شیر-سفره-مردم-گیلان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir