به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۲۷۶۵۳۳

بحران آب اسفناک‌تر از اظهارات مسئولان است

بحران آب اسفناک‌تر از اظهارات مسئولان است
گروه جامعه: رئیس سازمان محیط زیست گفت: اولویت اول ما باید آب باشد؛ واقعیت بحران آب اسفناک‌تر از آن است که مسوولین مربوط به آب در موردش صحبت می‌کنند.به گزارش  ایلنا، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور در نشست خبری به مناسبت هفته‌ی محیط زیست که در سازمان محیط زیست برگزار شد، بیان کرد: اگر برای محیط زیست نجنگیم، حیوانات بی‌زبان و گیاهان دیگر جایگاهی نخواهند داشت. متوسط بارشی که گفته می‌شود ۲۰۰ میلیمتر بارش در کشور است، فقط به شهرهای شمالی کشور مربوط است.

وی ادامه داد: توجه کنید معضل بزرگ ما آب است. خیلی از مناطق چهار گانه ما دیگر آب طبیعی ندارد، باید برای آبشخورها با تانکر آب برده شود که در این شرایط دیگر تکلیف وضع آب ما مشخص است.کلانتری افزود: اولویت اول ما باید آب باشد و واقعیت بحران آب اسفناک‌تر از آن است که مسوولین مربوط به آب در موردش صحبت می‌کنند.وی گفت: ما از وزارت نیرو هم گله داریم، زیرا برای حق آبه‌هایی که به تفاهم رسیدیم هم اجحاف می‌کنند و وزارت نیرو بیش از ۶۰ درصد آب ما را تغییر نداده که اگر حق آبه‌ی ما را ندهد باید به قوه قضاییه شکایت کنیم.

با یک ساعت و نیم خاموشی می‌توانستیم آلودگی نداشته باشیم
کلانتری در واکنش گفته بودید مسئله آلودگی هوا را چند ماهه حل خواهد کرد، افزود: واقعا مساله هوا قابل حل است، منتهی هزینه دارد و مشکل هوای تهران قبلا در دو ماه زمستان بود که به وارونگی و سوخت‌ها مربوط بود و می‌توانستیم با یک ساعت و نیم خاموشی اصلا آلودگی هوا نداشته باشیم، اما متاسفانه دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند و همین کار را کمی سخت می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر آلودگی ازون است که مساله جدیدی است که قبلا شاخص اندازه‌گیری آن را نداشتیم ولی وقتی شاخصهای جدید و واحدهای اندازه‌گیری جدید آمد محیط زیست هم آن را اعمال کرد، چون پیش از آن اُزن اصلا اندازه گیری نمی‌شد و بعد از آن مورد توجه قرار گرفت که امروز برای مقابله با آن ۸۰۰ پمپ بنزین طرح کهاب را اجرا کردند و اگر امروز سوخت ما مثل سال۹۲ بود کلانشهرهای کشور قابل سکونت نبود و از این جهت ممنون ارگان‌های مربوطه هستیم.

کلانتری افزود: از طرفی صنعت خودروی ما، به سرعت صنعت سوخت تغییر نکرد، از ابتدای سال آینده باید یورو ۶ باشد اما وزارت صنعت به رئیس‌جمهوری نامه زده است که توان تولید استاندارد یورو۶ را ندارد.وی در مورد ماجرای معاهده با پاریس، گفت: درباره معاهده پاریس سوالی نیست که پاسخ نداده باشیم زیرا در مرکز پژوهش‌های مجلس و شورای نگهبان بررسی شده است و در حال حاضر هم معاهده پاریس در مجلس است و علی‌رغم اینکه همه ایرادات شورای نگهبان برطرف شده است، رای گیری نمی‌کنند و از دست ما خارج است، برای بررسی آن هم تا الان پیگیری تقاضاهای زیادی داشتیم اما اتفاقی نیفتاده است.
برچسب ها: عیسی کلانتری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها