کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استعفای مفتی‌اعظم بخاطر مسائل‌اخلاقي

العربيه , 21 دی 1392 ساعت 9:09

گروه بين‌الملل: پخش یک ویدیو در اینترنت که رابطه جنسی مفتی اعظم قرقیزستان را با یک زن جوان نشان مي‌داد باعث شد که وی از مقام خود کناره گیری کند.


مفتی اعظم قرقیزستان عمل خلاف شرع را رد کرده و در این باره گفت که کار اشتباهی نکرده و خانمی که در فیلم نشان داده مي‌شود، همسر وی است. وی گفت که در مقابل خداوند، مومن و روسفید است و این خانم در عقد نکاح شرعی وی قرار دارد اما تظاهر کنندگان قرقیزی ادعای وی را رد کرده از وی خواستند از مقام خود استعفا دهد. حدود 60 نفر که از پاسخ وی قانع نشده بودند، بیرون دفتر وی در بیشکک پایتخت قرقیزستان، تظاهرات کرده و از وی خواستند که از مقام خود استعفا دهد. آنها مفتی مفتی اعظم را متهم به عمل زنا کرده و گفتند طبق قانون قرقیزستان وی پیش از این با زن دیگری ازدواج کرده است و قوانین این کشور چند همسری را به رسمیت نمي‌شناسد.

گفتنی است، چند همسری براساس قوانین قرقیزستان ممنوع است، در صورتی که در اسلام داشتن 4 زن در آن واحد جایز و شرعی است اما در قرقیزستان، تروتمندان و کارکنان عالیرتبه دولتی، بطور پنهانی چند زن اختیار مي‌کنند. رحمت الله حاجی مفتی، مستعفی قرقیزستان گفت: این ویدیو بدون علم او گرفته و پخش شده است. وی دولت را عامل پخش این ویدیو دانست و گفت دولت با این کار مي‌خواهد کنترل زیارت حج سال آینده را به عهده گرفته و رقیبان خود را از در آمدهایی که از حجاج حاصل مي‌شود، محروم کند.

وی افزود: زندگی خصوصی وی را در منظر عام گذاشتن و وی را بدنام کردن، عملی غیر انسانی است. رحمت الله حاجی یک سال پیش به عنوان مفتی اعظم قرقیزستان منصوب شد. وی همچنین متهم است که سهمیه حجاج مفتی را فروخته و از این طریق پول زیادی بدون پرداخت مالیات به دست آورده است و تحقیقات درباره این اتهام حاجی توسط مقامات مربوطه در جریان است. وی در چهار سال گذشته ششمین مفتی این کشور آسیای مرکزی است که پیش از پایان دوره خدمتش مجبور به استعفا شده است. مدت خدمت هر مفتی در این کشور 5 سال است. به همین ترتیب مفتیان پیشین این کشور در پی اتهام‌هاي مربوط به فساد مالی مجبور به استعفا شده‌اند، حتی یکی از آنها پس از استعفا ربوده شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.


کد مطلب: 27659

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/27659/استعفای-مفتی-اعظم-بخاطر-مسائل-اخلاقي

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir