کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرمایه گذاری در ترکیه با ثبت شرکت

17 خرداد 1400 ساعت 15:18

گروه گردشگری: ترکیه کشوریست زیبا که به دلیل روابط تجاری خوب با ایران و همسایگی از شرق، هر ساله مهاجران بسیاری را به خود جذب می‌کند.


این کشور دوست داشتنی که زبان رایج آن ترکی استانبولی است، یکی از بهترین کشورها برای اقدام به سرمایه گذاری است. چرا که این کشور، سریعترین رشد اقتصادی در جهان را داشته و با اقتصاد پررونق، موقعیت استراتژیک جغرافیایی، فرصت‌های تجاری و هزینه‌های پایین، سرمایه گذاران خارجی را از سراسر جهان به سوی خود روانه کرده است.
قصد دارید در کشور ترکیه به سرمایه گذاری بپردازید؟ می‌دانید چه روش‌هایی برای سرمایه گذاری در این کشور اروسیایی وجود دارد؟ ما در این مطلب قصد داریم شما را با سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت آشنا کنیم. پس خواندن آن را از دست ندهید و همراه ما بمانید.


 
چرا سرمایه گذاری در ترکیه؟
ثبت شرکت در ترکیه مزایای بسیاری دارد. به عنوان مثال کشور ترکیه از لحاظ موقعیت جغرافیایی شرایط استراتژیکی دارد. بخشی از این کشور در اروپا و بخشی از آن در آسیا واقع شده. بنابذاین ترکیه مرکز تجارت اروپا و خاورمیانه به شمار می‌رود. از طرفی حمایت دائمی دولت ترکیه از سرمایه گذاران خارجی، پتانسیل خوبی را برای سرمایه گذاری در این کشور فراهم کرده است. به طور کلی راه‌های بسیاری برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد که عبارتند از:
•    سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک
•    سرمایه گذاری در ترکیه از طریق تمکن مالی
•    سرمایه گذاری در ترکیه با خرید سهام و یا اوراق قرضه دولتی
•    سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت
•    سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کار آفرینی

نکته دیگری که جزو امتیازات سرمایه گذاری در ترکیه محسوب می‌شود، نیاز به هزینه‌های عملیاتی پایین برای تأسیس و ثبت شرکت است. ایجاد یک تجارت در این کشور به نسبت سایر کشورها همچون انگلیس و یا ایالات متحده آمریکا، هزینه بسیار کمتری را در بر خواهد داشت.
همچنین ترکیه یک فرصت عالی برای میلیون‌ها دانشجویی که سالانه از دانشگاه‌هایش فارغ التحصیل می‌شوند به حساب می‌آید. بسیاری از آن‌ها بعد از اتمام تحصیلات آکادمیک خود، خواهان راه اندازی کسب و کاری برای خود در خاک ترکیه هستند.



خوب است بدانید که ترکیه دارای تولید کنندگان محلی بسیار است که تمایل به کمک و پشتیبانی از سرمایه گذاران دارند. اگر ایده ای دارید و می‌خواهید توسط یک تولید کننده محلی آن را به اجرا در آورید، زمینه کافی برایتان فراهم است.
دولت ترکیه نیز با کاهش هزینه‌های مربوط به سرمایه گذاری و ایجاد یک بستر رقابتی مناسب برای سرمایه گذاران، آن‌ها را به سرمایه گذاری داخلی و خارجی تشویق می‌نماید. با سیستم‌های جدید مشوق سرمایه گذاری در ترکیه که از سوی دولت تنظیم شده اند، هزینه‌های سرمایه گذاران به شدت کاهش یافته است. به این ترتیب به سرمایه گذاران خارجی که گواهی مشوق سرمایه گذاری (IIC) را دریافت کنند، امتیازاتی همچون معافیت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض عادی، کسر مالیات، حمایت از حق بیمه اجتماعی، پشتیبانی از نرخ بهره، تخصیص زمین، بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده و حمایت از مالیات بر درآمد و همچنین تابعیت ترکیه تعلق می‌گیرد.

راه اندازی تجارت و ثبت شرکت برای سرمایه گذاری در ترکیه چگونه است؟
قبل از ثبت شرکت در ترکیه و شروع فعالیت‌های تجاری، مراحل قانونی به این صورت است که ابتدا باید نوع شرکتی که می‌خواهید ثبت کنید را با داشتن گواهی محضری و مطابق با قانون شرکت‌های ترکی مشخص کرده و ارائه دهید. سپس باید به افتتاح یک حساب بانکی برای شرکت خود اقدام نمایید تا واریز سرمایه‌های مورد نیاز قانون به کمک آن صورت گیرد.
مرحله بعدی تعیین مدیران شرکت طبق قوانین کشور ترکیه است. همچنین ارائه اسناد و مدارک ثبت، اطلاعات سهامداران و مدیران نیز الزامی است. بعد هم نوبت به موارد مالیاتی می‌رشد و شما باید مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ثبت نام در اداره مالیات را انجام دهید.



فراموش نکنید که ترکیه یک گزینه ایده آل برای راه اندازی یک شرکت است، به ویژه زمانی که سرمایه زیادی در اختیار ندارید. همچنین می‌توانید از رقابت کم و هزینه پایین راه اندازی بیزینس در این کشور به نفع خودتان استفاده کنید و سود کلانی را به جیب بزنید.
جالب است بدانید که هزینه استخدام کارگران آموزش دیده و ماهر در ترکیه پایین است و همچنین هزینه‌های مرتبط با تأمین کنندگان نیز اندک است. بنابراین مشکلی از بابت جذب نیرو در شرکت تازه تاسیس خود نیز نخواهید داشت.
 
هزینه ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟
در نهایت یکی از مهمترین مسائل در ثبت شرکت، هزینه آن است. بنابراین مهمترین هزینه‌های شروع کار و سرمایه گذاری در ترکیه را برای شما آورده ایم که هر کدام با توجه به نوسانات نرخ ارز تغییر می‌کنند. ولی باید بدانید که برای راه اندازی اولیه یک شرکت به حداقل  10 هزار لیر ترکیه نیاز دارید. هزینه‌های ثبت شرکت عبارتند از:
•    تهیه اسناد تأسیس شرکت و پرداخت حق الزحمه اسناد رسمی
•    بررسی و تأیید نام تجاری شرکت جدید
•    هزینه‌های ثبت شرکت بسته به ساختار و نوع آن (سهامی، با مسئولیت محدود و‌...)
•    هزینه انتشار اساسنامه شرکت در روزنامه رسمی
•    هزینه ثبت اساسنامه شرکت در سیستم ثبت تجاری ترکیه
•    هزینه‌های مربوط به: اطلاعیه ثبت نام، ثبت نام برای مدیران و عضویت سالانه اتاق بازرگانی
•    هزینه‌های مربوط به لیست امضا کنندگان سایت
•    هزینه اخذ پروانه کسب و افتتاح دفتر
•    هزینه مربوط به استخدام حداقل 50 شهروند ترکیه

سرمایه گذاران خارجی می‌توانند یک نماینده قانونی یا همان وکیل را برای انجام کلیه مراحل ثبت شرکت خود برگزینند. موسسات مهاجرتی بسیاری در سراسر کشور وجود دارند که با دریافت وکالت نامه از سوی سرمایه گذاران خارجی همه شرایط و روندهای مورد نیاز را در اسرع وقت و با بهترین شرایط پیش می‌برند. موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان یکی از برترین و معتبرترین موسسات مهاجرتیست که با برخورداری از برترین وکلا و کارشناسان شما را برای ثبت شرکت در کشور ترکیه یا سایر کشورها یاری می‌کند.
 
 


کد مطلب: 276606

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276606/سرمایه-گذاری-ترکیه-ثبت-شرکت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir