به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۲۷۶۶۲۱

بازار لوازم خانگی بدون مشتری ماند

بازار لوازم خانگی بدون مشتری ماند
گروه اقتصادی: در طول یک ماه اخیر روند افزایش قیمت برخی از محصولات لوازم خانگی آغاز و تعدادی از تولیدکنندگان حتی لیست جدید قیمت محصولات خود را به بازار ارائه کردند. علاوه براین سایر تولیدکنندگان نیز بر افزایش هزینه‌های خود تاکید و اعلام نمودند که به زودی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود اجرایی خواهند کرد.

به نظر می‌رسید اعلام اینگونه اخبار عاملی شود تا رکود بازار لوازم خانگی تاحدودی برطرف و مصرف کننده نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود ترغیب شوند، اما اینگونه اخبار نتوانست تاثیری بر بازار داشته باشد به نحوی که بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی معتقدند که افزایش قیمت‌ها از سوی بسیاری از کارخانجات لوازم خانگی متوقف شده فقط آن دسته از کارخانجاتی که به نوعی بازار را به صورت انحصاری در اختیار دارند نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند.

به عنوان نمونه شرکت بوتان ۸ تا ۱۰ درصد به لیست قیمت محصولات خود اضافه کرده است. اما از طرف دیگر بسیاری از تولیدکنندگان با وجود رکود بازار نمی‌توانند محصولات خود را با قیمت گران بفروشند. در همین زمینه بسیاری از فروشندگان معتقدند ما تخفیفات هشت تا ده درصدی را بر روی کالا‌ها اعمال می‌کنیم، اما بازار تقاضایی نداشته و کمتر خریداری به ما مراجعه می‌کند.

نکته قابل توجه اینجاست بسیاری از فروشندگان می‌گویند ما هنوز کالا‌های چند ماه پیش خود را نفروخته ایم که بخواهیم کالای جدیدی از شرکت تحویل بگیریم همین رکود معاملات عاملی شده تا کارخانجات دست از افزایش قیمت برداشته و با همان قیمت‌های قبلی محصولات را راهی بازار کنند.

به گفته فعالان بازار لوازم خانگی با وجود کاهش قیمت‌ها در بازار مردم رغبت به خرید لوازم خانگی ندارند شاید منتظر تعیین و تکلیف اوضاع اقتصادی کشور هستند، اما از طرف دیگر حتی طرح‌های فروش هم نتوانسته است مردم را به سمت بازار بکشاند.متاسفانه قهر مردم با بازار لوازم خانگی همچنان ادامه دارد و از آن طرف این فروشندگان هستند که نمی‌توانند کالای خود را بفروشند. هم اکنون ارزان‌ترین یخچال ساید بای ساید ایرانی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورده است که ما با تخفیفات ۱۰ درصدی آن را ارزان‌تر می‌فروشیم، اما نمی‌دانیم چرا خریداری وجود ندارد به نظر می‌رسد مردم در اسفندماه عمده خرید خود را از بازار لوازم خانگی انجام داده اند و شاید در ماه‌های اینده ما شاهد خریدار در بازار باشیم.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: لوازم خانگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها