به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۲۷۶۶۵۲
ایران ۳- بحرین صفر؛ شکست طلسم منامه مثل آب خوردن

برد ارزنده ایران در راه جام جهانی قطر

برد ارزنده ایران در راه جام جهانی قطر
گروه ورزشی: دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران و بحرین با برتری ۳ گله شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید. با این نتیجه تیم‌ملی با یک بازی کمتر نسبت به بحرین به رده دوم گروه C مقدماتی انتخابی جام جهانی رسید.
 تیم‌ملی فوتبال ایران  در چارچوب بازی‌های گروه C مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف بحرین رفت. این دیدار در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید تا ایران بالاخره در خاک بحرین این تیم را شکست دهد و طلسم منامه شکسته شود.
ایران تاکنون ۶ بار در خاک بحرین به مصاف این تیم رفته بود که حاصل آن ۴ باخت و ۲ تساوی بود و برد دوشنبه شب شاگردان اسکوچیچ نخستین برد تیم‌ملی در بحرین بود.
در این دیدار سردار آزمون در دقایق ۵۴ و ۶۱ و طارمی در دقیقه ۷۹ برای تیم‌ملی گل‌زنی کردند. شاگردان اسکوچیچ با این برد باارزش ۱۲ امتیازی شد و با یک بازی کمتر نسبت به بحرین در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. عراق هم با تعداد بازی برابر نسبت به ایران و با ۱۴ امتیاز صدرنشین گروه C است.
دراگان اسکوچیچ، سرمربی ایران تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی (سامان قدوس، دقیقه ۴۶)، مهدی طارمی، وحید امیری (سعید عزت‌اللهی، دقیقه ۶۸)، محمد حسین کنعانی‌زادگان (مرتضی پورعلی گنجی، دقیقه ۸۳)، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده (مهدی قایدی، دقیقه ۸۳) و سردار آزمون (مهدی ترابی، دقیقه ۷۳) به مصاف بحرین فرستاد.
 بحرین هم با ترکیب سید محمد جعفر، سید رضا عیسی، ولید الحیام، احمد نبیل، حمد شمسان،  علی حرم، جاسم الشیخ (عبداللطیف، دقیقه ۶۹)، کمیل الاسود، مهدی حمیدان (علی مدن، دقیقه ۶۲)، محمد مرهون و محمد الرمیحی در این دیدار حاضر شد.
نیمه نخست
تا دقیقه ۱۰: دو تیم در ابتدای بازی رو به بازی مستقیم آوردند و پاس‌های اشتباه زیادی در پنج دقیقه ابتدایی رد و بدل شد. در این دقایق بحرین توانست حمله نصفه و نیمه‌ای از جناح راست داشته باشد که ارسال بازیکنان بحرین توسط بیرانوند مهار شد. بحرینی‌ها در ادامه بازی را بیشتر در اختیار داشتند و در دقیقه ۷ نفوذ خطرناکی از جناح راست دفاع ایران به داخل محوطه جریمه داشتند که حاج‌صفی در این صحنه هوشیار بود و پاس کات‌بک بازیکن بحرین را دور کرد. بالاخره در دقیقه ۱۰ ایران اولین موقعیتش را به دست آورد که مهدی طارمی با فرار از میان مدافعان بحرین توانست ضربه سر بزند اما دروازه‌بان بحرین هوشیار بود و توانست توپ را مهار کند.
دقیقه ۱۱: شوت محکم الحمیدان از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
برنامه تیم‌ملی تا دقیقه ۱۵ برخلاف بازی با هنگ کنگ استفاده از پاس‌های قطری و بلند بود که کمکی به ایجاد موقعیت گل‌زنی نکرد. پرس از جلوی بازیکنان بحرین در این دقایق یکی از دلایل روی آوردن بازیکنان ایران به این سبک بازی است.
دقیقه ۱۸: شوت محکم نوراللهی از فاصله دور به مدافعان بحرین برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه ۱۹: سردار آزمون روی ارسال خوب قلی‌زاده از نقطه کرنر توانست ضربه سرش را بالاتر از همه بزند اما مدافع بحرین پیش از رسیدن توپ به دروازه، توپ را دفع کرد.
دقیقه ۲۰: حرکت تکنیکی علی قلی‌زاده از جناح راست با پاس او به پشت محوطه جریمه همراه شد که احسان حاج‌صفی خودش را به توپ رساند و شوت سرکشی زد که دروازه‌بان بحرین دو ضرب توپ را مهار کرد و نگذاشت سردار آزمون از توپ دوم استفاده کند. تیم‌ملی در این دقایق توپ و میدان را در اختیار گرفته است.
دقیقه ۲۳: مدافعان بحرین مانع از رسیدن پاس در عمق خوب احمد نوراللهی به سردار آزمون شدند تا مهاجم تیم‌ملی با دروازه‌بان بحرین تک به تک نشود.
دقیقه ۲۶: شوت جاسم شیخ از پشت محوطه جریمه با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۰: مهدی طارمی با فرار از بین مدافعان بحرین توانست در داخل محوطه جریمه این تیم شوت‌زنی کند اما دروازه‌بان بحرین شوت طارمی را مهار کرد.
دقیقه ۳۱: مهدی طارمی دوباره از میان مدافعان بحرین فرار کرد اما احمد نبیل که آخرین مدافع بحرین بود، او را قبل از رسیدن به محوطه جریمه با تکل سرنگون کرد که داور فقط به دادن کارت زرد بسنده کرد.
دقیقه ۳۲: مهدی طارمی پشت ضربه ایستگاهی‌ای که خودش گرفته بود ایستاد تا شاید بتواند دروازه بحرین را باز کند اما شوتش به دیواره دفاعی برخورد کرد.
دقیقه ۳۶: علی قلی‌زاده پس از دریبل دو بازیکن بحرین از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه‌اش با اختلاف زیادی به بیرون رفت.
دقیقه ۳۸: شوت مرهون از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیادی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه ۴۰: مرهون با فرار از جناح راست دفاع ایران با بیرانوند تک به تک شد اما دخالت بیرانوند و مدافعان ایران مانع از گل‌زنی مهاجم بحرین شد.
تا پایان نیمه نخست: در ادامه بازی در اختیار ملی‌پوشان ایران بود اما شاگردان اسکوچیچ نتوانستند موقعیت گل‌زنی ایجاد کنند تا این نیمه با تساوی بدون گل به پایان برسد. در این دقایق حسین کنعانی‌زادگان با کارت زرد داور جریمه شد.
نیمه دوم
دقیقه ۴۸: سامان قدوس که بین دو نیمه به جای میلاد محمدی به میدان آمد، از پشت محوطه جریمه شوت محکمی زد که دروازه‌بان بحرین به صورت دو ضرب مهار کرد.
دقیقه ۵۱: علی حرم با خطا روی وحید امیری در پشت محوطه جریمه با کارت زرد داور جریمه شد.
گل اول برای ایران، دقیقه ۵۴: حرکت عالی مهدی طارمی در پشت محوطه جریمه بحرین و در ادامه پاس عالی‌تر او به سردار آزمون، سردار را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان بحرین قرار داد و مهاجم ایران با دقت تمام دروازه میزبان را باز کرد.
دقیقه ۵۷: توپ پس از حرکت ترکیبی ملی‌پوشان در پشت محوطه جریمه به سامان قدوس رسید که او شوت محکمی را به سمت دروازه بحرین زد اما شوت قدوس در میانه راه به مدافعان بحرین برخورد کرد و به کرنر رفت.
دقیقه ۵۸: پاس تو در و عالی سامان قدوس در موقعیت تک به تک به طارمی رسید اما شوت طارمی با اختلاف زیاد از بالای دروازه بحرین به بیرون رفت.
گل دوم برای ایران، دقیقه ۶۱: پاس عالی مهدی طارمی از میانه میدان و استارت سریع سردار آزمون، مهاجم ایران را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان بحرین قرار داد و آزمون مثل صحنه گل نخست به بهترین نحو دروازه‌ حریف را باز کرد.
دقیقه ۶۸: مرهون در داخل محوطه جریمه ایران به زمین خورد اما داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت تا بازی ادامه پیدا کند. در این دقیقه سعید عزت‌اللهی به جای وحید امیری که احساس مصدومیت می‌کرد وارد میدان شد.
دقیقه ۶۹: مهدی طارمی روی حرکت انفرادی از جناح چپ وارد محوطه جریمه بحرین شد و می‌توانست دروازه حریف را برای بار سوم باز کند اما عدم تعادل او مانع از شوت‌زنی‌اش شد.
دقیقه ۷۳: قلی‌زاده و قدوس در جناح راست با دریبل چند بازیکن بحرین دفاع این تیم را به هم ریختند که در این صحنه قدوس توپ را برای قلی‌زاده کاشت اما ضربه قلی‌زاده با اختلاف کمی از بالای دروازه بحرین به بیرون رفت.
دقیقه ۷۹: سامان قدوس با پاسی در عمق مهدی طارمی را در موقعیت خوب گل‌زنی قرار داد اما ضربه مهاجم ایران توسط دروازه‌بان بحرین دفع شد.
گل سوم برای ایران، دقیقه ۸۰: سماجت مهدی ترابی در گوشه زمین باعث شد که توپ از چنگ بازیکنان بحرین خارج شود. هافبک ایران پس از باز پس‌گیری توپ را به نوراللهی پاس داد و او هم با پاسی دقیق توپ را در داخل محوطه جریمه به مهدی طارمی رساند. طارمی هم این‌بار با چرخشی زیبا خودش را با دروازه‌بان تک به تک کرد و با دقت توانست دروازه بحرین را باز کند.
دقیقه ۸۸: پاس در عمق مهدی قایدی به طارمی، این بازیکن را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان بحرین قرار داد و طارمی توانست او را از پیش رو بردارد اما زاویه‌اش برای شوت‌زنی بسته شد تا مجبور شود به قایدی پاس دهد. قایدی هم پس از پیش رو گذاشتن مدافع بحرین شوتش را راهی دروازه کرد که با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
تا پایان نیمه دوم: بازیکنان بحرین که خودشان را باخته بودند دیگر توان حمله به سمت دروازه ایران نداشتند تا شاگردان اسکوچیچ با کنترل بازی یک برد شیرین در خاک بحرین کسب کنند و بیشتر از قبل به انجام ماموریت سخت صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ امیدوار باشند.
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها