به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۲۷۶۶۵۳

صعود عراق به صدرجدول گروه ایران

صعود عراق به صدرجدول گروه ایران
گروه ورزشی: تیم ملی عراق با برتری ۴ بر یک مقابل کامبوج به صدرجدول گروه ایران راه یافت.
در چارچوب هفته هشتم انتخابی جام جهانی در گروه C، تیم‌های ملی عراق و کامبوج به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر یک عراقی‌ها خاتمه یافت.
در این دیدار، مهند علی (یک)، بشار رسن (۲۳)، علی عدنان (۲۳ پنالتی) و صفا هادی ـ۴+۹۰) برای عراق گلزنی کردند. تک گل کامبوج را هم ویسال سویی (۵۴) به ثمر رساند.
ثمره فوتبالی تهاجمی عراقی‌ها گل ثانیه 20 مهند علی بود که باعث شد تا سریع‌ترین گل تاریخ مقدماتی جام جهانی در آسیا رقم بخورد و تیم ملی فوتبال عراق خیلی زود سه امتیاز مسابقه با کامبوج را در جیب خود ببیند؛ پس از این گل حملات عراقی‌ها برای افزایش اختلاف خود با رقیب ادامه داشت و بشار رسن هافبک سابق پرسپولیس روی همکاری تیمی و پاسی که طارق همام هافبک سابق استقلال برای او ارسال کرد، در دقیقه 23 گل دوم بازی را به سود عراق به ثمر رساند.
پس از این گل مالکیت توپ عراقی‌ها ادامه‌دار بود و در دقیقه 27، علی عدنان توانست از روی نقطه پنالتی برای سومین‌بار در مسابقه امروز توپ را به تور دروازه کامبوجی‌ها بدوزد و پیروزی تیمش را تثبیت کند؛ پس از ثبت این نتیجه -با توجه به این‌که پیروزی پرگل مقابل کامبوج در صورتی که تیمی در جایگاه دوم جدول جای گیرد اهمیتی ندارد- شاگردان کاتانچ در تلاش برای مدیریت بازی بودند.
بازی در مالکیت عراقی‌ها بود و آن‌ها با توجه به نتیجه به دست آمده به دنبال مدیریت بازی بودند، اما در طرف مقابل کامبوجی‌ها نیز توانستند به ویژه در نیمه دوم فوتبال خوبی را از خود نشان بدهند و سویی توانست در دقیقه 54 یکی از گل‌های خورده را برای کامبوج جبران کند؛ در حالی که انتظار می‌رفت بازی با برتری سه بر یک عراقی‌ها به پایان برسد اما در دقیقه 90+4 صفا هادی هافبک تعویضی این تیم توانست گل چهارم را وارد دروازه حریف کند تا پیروزی شاگردان کاتانچ پرگل‌تر شود. با احتساب این پیروزی، تیم ملی فوتبال عراق با کسب امتیاز 14، با تعداد بازی برابر نسبت به بحرین و یک بازی بیشتر از ایران، صدرنشین جدول گروه C شد.
تیم ملی کامبوج نیز با شکست امشب با یک امتیاز و دریافت 33 گل و تنها ثبت 2 گل قعرنشین گروه C ماند و حالا تنها یک مسابقه دیگر در این مرحله مقابل تیم ملی فوتبال ایران خواهد داشت و به کار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی با قعرنشینی پایان می‌دهد.


 
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها