کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگران اوقات تلخی مردم نباشید

18 خرداد 1400 ساعت 8:56


گروه سیاسی: روزنامه همدلی در یادداشتی ضمن اشاره به به برگزاری انتخابات خواستار شفاف‌سازی کاندیداهای انتخابات برای مردم شد.
 آنچه مورد نظر این یادداشت است، یک جمله از حرف‌های نامزد جناح راست، یعنی آقای زاکانی است که در پاسخ به حرف‌های آقای همتی بیان کرده بود. وی گفت:«تهمت نزنید، چون مجبور می‌شویم حقایقی را بگوییم که اوقات شما و مردم تلخ می‌شود.» این‌که آقای زاکانی معمولا در شعارها یا سخنان خود، چه اکنون و چه دوره‌های قبل مدعی شفاف‌سازی است، ولی چرا فکر می‌کند، گفتن حقایق باعث تلخ شدن اوقات مردم می‌شود، جای سوال دارد و کاملا متناقض با دیدگاه‌ها یا ادعاهای ایشان است.
 از آنجا که در کشور ما شفافیت در کل محلی از اِعراب ندارد و اگر کسی یا کسانی بخواهند در این زمینه ورود کنند و مفاسدی از جمله رانت، ویژه‌خواری، باندبازی، فساد اقتصادی یا دیگر موارد را برملا کنند، شاید با عواقب ناخوشایندی روبه‌رو شوند، در نتیجه اصل اخلاقی شفافیت همیشه با چالش روبه‌رو است و کمتر افراد دل به دریا می‌زنند تا بتوانند در حوزه‌ای شفاف‌سازی کنند.
بی‌تردید بخشی از مشکلات جامعه امروز ما، از گرانی، تورم، فقر، بیکاری، از بین رفتن محیط زیست، اختلاس، باندبازی، بی‌اعتمادی، ناامیدی، اضمحلال خانواده‌ها، طلاق، اعتیاد تا تحریم مستمر، بی‌ارزش شدن پول ملی، سوءمدیریت‌ها و ده‌ها و صدها موضوع مشابه آن، نتیجه نگفتن حقایق و نبود شفافیت در همه حوزه‌های اداری و نهادی و تشکیلاتی کشور است. وقتی شفافیت نباشد و کس یا کسانی که حقایق را به ادعای خود می‌دانند و نمی‌گویند، هر نماینده مجلس، هر وزیر یا معاونی و حتی هر رئیس قوه‌ای می‌تواند براساس منافع خود یا منافع دوستان و نزدیکان خود تصمیم بگیرد، بی‌آنکه کسی از کار آنها باخبر شود یا مجبور باشد به کسی و خصوصا به مردم پاسخ دهد.
وقتی همه در بی‌خبری باشند، به راحتی می‌شود منویات شخصی خود را عملی کرد. به این نامزد محترم ریاست جمهوری و هرکس که نگران اوقات تلخی مردم است، عرض می‌کنیم که شما حقایق را بگویید، اوقات مردم تلخ نمی‌شود، نگران اوقات مردم نباشید، اتفاقا همه خوشحال می‌شوند. اوقات مردم با زدوبندها تلخ می‌شود، با نداشتن چشم‌اندازی برای فردای زندگی خود تلخ می‌شود، با بیکاری و گرانی کمرشکن و دربه‌دری تلخ می‌شود، اوقات مردم برای نبودن واکسن تلخ می‌شود. اگر راست می‌گویید، حقایق را کتمان نکنید.

 


کد مطلب: 276666

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276666/نگران-اوقات-تلخی-مردم-نباشید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir