کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اگر اضطراب دارید، این ۹ ماده خوراکی را بخورید

18 خرداد 1400 ساعت 9:44


گروه جامعه:گاهی‌اوقات در شرایط اضطراب‌آوری قرار می‌گیریم و وقتی آن وضعیت برطرف می‌شود، ما هم آرام می‌شویم. اما بیشتر مردم گرفتار اضطراب‌های مزمن هستند که برای آرام شدن به کمک نیاز دارند.یکی از روش‌های طبیعی کنترل اضطراب، مصرف خوراکی‌های آرامش‌بخش است که در ادامه به چند مورد آن‌ها اشاره شده است. تمام این موارد با بررسی‌های علمی به اثبات رسیده‌اند:
۱. سیب‌زمینی شیرین
مصرف کربوهیدارت‌های سرشار از مواد مغذی و کامل از مقدار کورتیزول، هورمون استرس، می‌کاهند و در نتیجه فرد آرام می‌شود.
۲. کنگر فرنگی
این ماده غذایی، منبعی غنی از فیبر، به‌ویژه پری‌بیوتیک است. پری‌بیوتیک باکتری‌های مفید روده را تغذیه می‌کند و در بررسی‌ها مشخص شده که این ماده خوراکی کاهش‌دهنده اضطراب است. در ضمن کنگر فرنگی حاوی پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌های C و K است که واکنش به موضوعات اضطراب‌آور را در فرد بهبود می‌بخشد.
۳. جگر و قلوه
گوشت جگر و قلوه حیواناتی مانند گاو و مرغ سرشار از ویتامین‌های B، به‌ویژه B ۱۲ و B ۶، ریبوفلاوین و فولات هستند که وجودشان برای کنترل اضطراب مهم است. مثلا، انواع ویتامین‌های B برای تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند دوپامین و سروتونین که موجب حال روحی خوب می‌شوند، ضروری‌اند.
۴. تخم‌مرغ
این ماده غذایی حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های آمینه و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که وجودشان در بدن برای داشتن واکنش‌های اضطرابی سالم ضروری است.
۵. ماهی‌های چرب
ماهی‌های چرب مانند خال‌مخالی، سالمون و ساردین سرشار از امگا۳ و ویتامین D هستند. بررسی‌ها نشان داده این مواد غذایی می‌توانند از مقدار اضطراب بکاهند و حال روحی را بهبود بخشند
۶. سبزی جعفری
جعفری خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا و اختلال‌هایی مانند افسردگی و اضطراب حفظ کند.
۷. سیر
سیر مملو از ترکیبات سولفور است که موجب افزایش مقدار گلوتاتیون، نوعی آنتی‌اکسیدان، می‌شود. این آنتی‌اکسیدان هنگام دفاع از بدن در برابر استرس در خط اول قرار می‌گیرد.
۸. ارده کنجد
ارده کنجد که از دانه‌های کنجد استخراج می‌شود، منبعی غنی از اسیدآمینه ال-تریپتوفان است. این اسیدآمینه انتقال‌دهنده‌های دوپامین و سروتونین را تنظیم می‌کند و در نتیجه از افسردگی و اضطراب کاسته و حال روحی را بهبود می‌بخشد.
۹. تخم آفتابگردان
تخم آفتابگردان هم منبعی عالی از ویتامین E است که همچون آنتی‌اکسیدانی قوی عمل کرده و برای سلامت ذهن ضروری است. تخم آفتابگردان همچنین حاوی مواد مغذی آرامش‌بخش دیگری مانند منیزیم، منگنز، سلنیم، روی، ویتامین B و مس است.با مواد غذایی فهرست شده در این مقاله می‌توانید از اضطراب و نگرانی‌های مزمن‌تان بکاهید و در مسیر آرامش قدم بردارید.


کد مطلب: 276688

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276688/اگر-اضطراب-دارید-این-۹-ماده-خوراکی-بخورید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir