به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۲۷۶۷۰۱

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در جهان

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در جهان
گروه جامعه: شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۷۴ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۸ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۷۵۲ هزار و ۴۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
به گزارش ایسنا، همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۵۷ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۸۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۴.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۶۱۲ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.هند نیز با آمار بیش از ۲۸.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۶.۹ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۴۷۴ هزار و هند با بیش از ۳۵۱ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.پس از آن‌ها نیز کشورهای مکزیک و پرو بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند. تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک تاکنون بیش از ۲۲۸ هزار و در پرو نیز بیش از ۱۸۶ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین انگلیس در بین کشورهای اروپایی با گذشتن از آمار بیش از ۱۲۷ هزار قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در قاره سبز داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۲۶ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.پس از این کشورها، روسیه بیش از ۱۲۴ هزار، فرانسه بیش از ۱۱۰ هزار و کلمبیا نیز بیش از ۹۲ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

به علاوه آلمان با بیش از ۸۹ هزار، آرژانتین با بیش از ۸۱ هزار و ۹۰۰، ایران با بیش از ۸۱ هزار و ۱۰۰، اسپانیا با بیش از ۸۰ هزار، لهستان با بیش از ۷۴ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۷ هزار، اندونزی با بیش از ۵۱ هزار و ۸۰۰، اوکراین با بیش از ۵۱ هزار و ۲۰۰ و ترکیه نیز با بیش از ۴۸ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۳۴ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۲۳۷ مبتلا، ۶۱۲ هزار و ۷۰۱ قربانی
۲.هند: ۲۸ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۹۴۹ مبتلا، ۳۵۱ هزار و ۳۴۴ قربانی
۳. برزیل: ۱۶ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۸۱۲ مبتلا، ۴۷۴ هزار و ۶۱۴ قربانی
۴. فرانسه: پنج میلیون و ۷۱۳ هزار و ۹۱۷ مبتلا، ۱۱۰ هزار و ۶۲ قربانی
۵. ترکیه: پنج میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۲۷ مبتلا، ۴۸ هزار و ۲۵۵ قربانی
۶. روسیه: پنج میلیون و ۱۳۵ هزار و ۸۶۶ مبتلا، ۱۲۴ هزار و ۱۱۷ قربانی
۷. انگلیس: چهار میلیون و ۵۲۲ هزار و ۴۷۶ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۸۴۱ قربانی
۸. ایتالیا: چهار میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۹۸ مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۵۸۸ قربانی
۹.آرژانتین: سه میلیون و ۹۷۷ هزار و ۶۳۴ مبتلا، ۸۱ هزار و ۹۴۶ قربانی
۱۰. آلمان: سه میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۴۱ مبتلا، ۸۹ هزار و ۹۶۵ قربانی
براساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس، ایتالیا، آرژانتین، آلمان، اسپانیا، کلمبیا، ایران، لهستان، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، آفریقای جنوبی، هلند، جمهوری چک، شیلی، کانادا، فیلیپین،عراق، رومانی، سوئد و بلژیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها