کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس بوک تا ۲۰۲۳ سهم خواهی نخواهد داشت

18 خرداد 1400 ساعت 10:24


گروه اقتصادی: فیس بوک در تلاش برای جذب اینفلوئنسرهای بیشتر به سرویسهایش از جمله اینستاگرام، اعلام کرد تا سال ۲۰۲۳ از قابلیتهای پولی تولیدکنندگان محتوا سهمی دریافت نخواهد کرد.به گزارش ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک اعلام کرد این شرکت رسانه اجتماعی پیش از این که بخواهد سهمی از درآمد تولیدکنندگان محتوا از انتشار کار یا تبلیغ مراسمشان در پلتفرمهایش دریافت کند، دستکم تا سال ۲۰۲۳ صبر خواهد کرد.
 

زاکربرگ در پستی در فیس بوک گفت: این شرکت برای این که به تولیدکنندگان محتوا کمک کند از فعالیت در پلتفرمهایش درآمد کسب کنند، از درآمد حاصل از مراسمهای آنلاین پولی، اشتراک هواداران، بج ها و محصول خبری مستقل جدید فیس بوک تا سال ۲۰۲۳ سهمی نخواهد گرفت. پیش از این زاکربرگ قول داده بود تا اواخر امسال از درآمد تولیدکنندگان محتوا سهمی نگیرد.وی همچنین اپل را که کنفرانس سالانه طراحان را از روز دوشنبه آغاز کرد، هدف قرار داد و با اشاره به کمیسیونی که اپل از فروش محصولات اپلیکیشن از طریق فروشگاه برنامه اپ استور دریافت می کند، گفت: هنگامی که فیس بوک بخواهد سهمی از درآمد تولیدکنندگان محتوا دریافت کند، کمتر از ۳۰ درصدی خواهد بود که اپل و سایر شرکتها می گیرند.

زاکربرگ گفت: فیس بوک رابط کاربری پرداخت جدیدی راه اندازی می کند تا تولیدکنندگان محتوا ببینند چطور کمیسیونها و مالیاتهای شرکتهای مختلف روی درآمد آنها تاثیر می گذارد.بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اظهارات اخیر زاکربرگ جدیدترین کنایه در اختلاف قدیمی میان فیس بوک و اپل است که اوایل بهار با معرفی یک به روزرسانی حریم خصوصی از سوی اپل به اوج خود رسید. این به روزرسانی با دشوار کردن طراحی تبلیغات سفارشی و دنبال کردن سلایق کاربران، به کسب و کار تبلیغات فیس بوک آسیب می زند. در مجموع فیس بوک و سایر سازندگان اپلیکیشن از کنترل شدید اپل روی فروشگاه اپ استور گلایه کرده اند. اپل هم از شرکتهایی انتقاد کرده است که مدل کسب و کارشان مبتنی بر ردگیری فعالیت کاربر به منظور فروش تبلیغات مرتبط است.


کد مطلب: 276704

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276704/فیس-بوک-۲۰۲۳-سهم-خواهی-نخواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir