کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا طرح طبقه بندی اجرایی نمی‌شود؟

ایلنا , 18 خرداد 1400 ساعت 11:38


گروه اقتصادی: محسن باقری (رئیس شورای اسلامی کار رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه)  از تجمع صنفی امروز صبح خبر داد.به گفته وی، اعضای شورای اسلامی کار شرکت واحد با حضور مقابل شورای شهر تهران، خواستار توجه به مطالبات صنفی خود شده‌اند.

باقری اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل را مهم‌ترین مطالبه‌ی رانندگان می‌داند و می‌گوید: طرح طبقه‌بندی یکبار سال ۸۴ اجرا شد و اکنون سال‌هاست که بازنگری نشده است. خواسته‌ی ما پرداخت ۲۰ درصد علی‌الحساب طبقه‌بندی است که مصوبه کمیسیون عمران شورای شهر را دارد و شورای شهر به شهرداری ابلاغ کرده که ۲۰ درصد مزد و حقوق رانندگان باید به عنوان علی‌الحساب طرح طبقه‌بندی به حقوق آن‌ها اضافه شود؛ افشین حبیب زاده (رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر) نیز پیگیر این مصوبه است اما شهردار به این بهانه که تصمیمات و فشارهای شورای شهر فقط تبلیغات انتخاباتی است، از اجرا طفره می‌رود.

باقری تاکید می‌کند که رانندگان خواسته‌های دیگری هم دارند؛ خواسته‌هایی از قبیلِ تامین لوازم حفاظت فنی و لباس فرم؛ پرداخت بیمه ۴ درصدِ سخت و زیان‌آور و تعیین تکلیف سه درصدی که از حقوق رانندگان کسر ولی به صندوق ذخیره شهرداری واریز نمی‌شود!

رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد تهران می‌گوید: با بازنشست شدن رانندگان در سال‌های اخیر و عدم استخدام نیروی جدید، فشار کار بر روی پرسنل افزایش یافته، شاید سه برابر شده و رانندگان مجبور به اضافه کار اجباری شده‌اند که خطرات را افزایش داده و رانندگان را در معرض تصادف و سایر سوانح قرار داده است.به گفته‌ی باقری، حدود ۶۰ نفر در تجمع امروز مقابل شورای شهر تهران حضور دارند.


کد مطلب: 276732

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276732/چرا-طرح-طبقه-بندی-اجرایی-نمی-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir