به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۲۷۶۷۵۷

هفته آینده احتمالا خاموشی خواهیم داشت

هفته آینده احتمالا خاموشی خواهیم داشت
گروه اقتصادی:سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها اوج بار مصرف برق در هفته پیش رو به 60 هزار مگاوات می‌رسد که رکوردی در پیک مصرف برق صنعت برق به حساب می‌آید.مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه گرم‌ترین روز خردادماه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی روز شنبه 22 خردادماه اتفاق می‌افتد و هفته بسیار گرمی را در پیش داریم، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها اوج بار مصرف برق در هفته پیش رو به 60 هزار مگاوات می‌رسد که رکوردی در پیک مصرف برق صنعت برق به حساب می‌آید.سخنگوی صنعت برق در بیان ظرفیت تولید برق کشور در هفته آینده گفت: بر اساس جزئیات آماری هفته آینده صنعت برق کشور امکان تولید 54 هزار مگاوات در پیک مصرف را دارد و اختلاف بین مصرف و تولید باید به وسیله رویکرد مدیریت مصرف جبران شود.

* نیروگاه‌های تعمیراتی وارد شبکه شدند
وی در بیان تکمیل عملیات تعمیرات نیروگاهی افزود: در حال حاضر 4000 مگاوات از تعمیرات نیروگاهی تا 15 خرداد به اتمام رسید و پیش‌بینی می‌شود، صنعت برق حرارتی در روزهای پیش رو به ظرفیت تولید عملیاتی 50 هزار مگاوات برسد.رجبی مشهدی در پاسخ به این سوال که سال گذشته صنعت برق از پیک 58 هزار مگاواتی خردادماه عبور کرد اما چرا امسال توانایی تولید تنها 54 هزار مگاوات برق را دارد؟ تاکید کرد: کمبود 4 هزار مگاواتی مدنظر مرتبط تولید نیروگاه‌های برق‌آبی است که با توجه به خشکسالی به حداقل رسیده است.

سخنگوی صنعت برق در پایان با اشاره به شرایط سخت پیش رو گفت: گرمایی که ما از اواسط فصل بهار با آن مواجه شدیم سال گذشته در فصل تابستان رخ داد و همین مسئله شرایط صنعت برق را با دشواری روبرو کرد.
برچسب ها: قطعی برق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها