کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پزشکیان: بلد نیستیم ابزار اندازه‌گیری در مقابل انسان‌ها را درست کنیم

نتوانستیم شاخصی برای ارزیابی افراد تعیین کنیم

18 خرداد 1400 ساعت 13:57


گروه سیاسی:  نماینده  تبریز درمجلس، گفت: اگر جایی بی‌انصافی مشاهده شد مطابق حرف شهید بهشتی بدانید آنجا اسلام نیست؛ لذا اگر چنین رویه‌ای را مشاهده کردیم نشان می‌دهد که اسلامی عمل نکرده‌ایم.
 مسعود پزشکیان در اخطاری با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی گفت: برخی عنوان کردند بنده به شورای نگهبان بی‌احترامی کردم، همچنین از قرائت آیات قرآن توسط بنده گله کردند و همچنین برخی دیگر عنوان کردند دولت اصلاحات اقداماتی انجام داده و من قصد تصحیح آنها را داشتم. من از شورای نگهبان به دلیل عدم احراز تشکر کردم که بی‌احترامی محسوب نمی‌شود؛ همچنین درخواست و خواهش کردم علت عدم احراز صلاحیت برای مردم اعلام شود.
وی در خصوص علت خواندن آیاتی از قرآن ادامه داد: مشکل کشورمان و مسلمانان این است که قرآن را یک طرف گذاشته‌ایم و بعد از خودمان آیین‌نامه و دستورالعمل صادر می‌کنیم؛ مطالبی که از قرآن خوانده‌ام مربوط به کتاب حق و باطل از شهید بهشتی بود که توصیه می‌کنم آن را بخوانید.شهید بهشتی در کتابش عنوان می‌کند اگر در خصوص تمام اسلام از من سوالی بپرسند می‌گویم حق و عدالت؛ اسلام به معنای حق و عدالت است لذا هر کجا عدالت دیدیم آنجا اسلام است.
پزشکیان گفت: بنابراین اگر جایی بی‌انصافی مشاهده شد مطابق حرف شهید بهشتی بدانید آنجا اسلام نیست؛ لذا اگر چنین رویه‌ای را مشاهده کردیم، نشان می‌دهد که اسلامی عمل نکرده‌ایم.
نماینده تبریز  در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خداوند در آیات مختلفی می‌فرماید پیامبرانی فرستادیم و به دستشان کتاب و میزان سپردیم که بر اساس عدالت حکم کنند؛ خداوند خطاب به حضرت داوود می‌فرماید تو را خلیفه کردیم. کسی که حق و انصاف را مراعات نکند باید منتظر عذاب خداوند باشد؛ حال آنچه از شورای نگهبان انتظار می‌رود این است که بر اساس مراعات حق وعدالت قضاوت کند. انتظار شفافیت از شورای نگهبان دارم که آیا چنین موضوعی ایراد دارد؛ روزی در حال شنیدن آیات سوره الرحمان بودم که متوجه شدم تمام زمین و آسمان و خورشید برای این است که در قضاوت طغیان نکنیم و مطابق عدالت حکم کنیم.
پزشکیان گفت: ۱۴۰۰ سال از اسلام می‌گذرد اما بلد نیستیم ابزار اندازه‌گیری در مقابل انسان‌ها را درست کنیم و بر اساس عدالت حکم کنیم؛ اگر کسی در این خصوص حرفی داشت به او بگوییم که بر اساس چه میزانی حکم داده‌ایم. باید بگویم بر اساس میزان حکم ندادیم لذا در این خصوص مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز گلایه کردند اما گوش نکردند و گفتند همان که بود. در واقع گلایه رهبر انقلاب را نادیده گرفتند.وی ابراز عقیده کرد: ۴۰ سال از جمهوری اسلامی می‌گذرد اما ما هنوز نتوانستیم شاخص‌هایی برای ارزیابی افراد براساس عدالت و حق تعیین کنیم. بنده معتقدم اگر کشور بخواهد درست شود باید همه در صحنه حضور پیدا کنند، اما با این شرایط امکان حضور همه در صحنه نیست. صلاحیت افراد باید براساس شاخص‌های معینی اندازه گیری شود. زمانی که شورای نگهبان افراد را رد می‌کند شخصیت آنها را خرد می‌کند. باید صلاحیت‌ها براساس شاخص‌هایی مبتنی بر عدالت و حق بررسی شود.
وی با اشاره به اشعاری از مولوی ادامه داد: به عنوان یک انسان می گویم اگر بخواهیم مملکت را درست کنیم باید همه در صحنه حضور داشته باشند و این حضور با روش‌ کنونی امکان‌پذیر نیست و نیازمند تجدیدنظر در نوع قضاوت‌ها و شاخص‌ها است. برای تبیین شاخص نیاز به دعوا نیست زیرا بلد نیستیم بر اساس یک شاخص و ترازو حکم کنیم.
این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: وقتی شورای نگهبان افراد را رد می‌کند در واقع شخصیت آنها را خرد می‌کند، باید بر اساس شاخص دلیل این موضوع را به آنها و مردم اعلام کند.

 


کد مطلب: 276794

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276794/نتوانستیم-شاخصی-ارزیابی-افراد-تعیین-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir