به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۲۷۶۷۹۸

ویروس کرونا، هزاران کودک هندی را یتیم کرد

ویروس کرونا، هزاران کودک هندی را یتیم کرد
گروه جامعه:موج دوم کرونا، هزاران کودک هندی را یتیم و آن‌ها را به نان آور خانه تبدیل کرد.شیوع شدید بیماری کووید ۱۹ در ماه‌های اخیر در هند زندگی مردم را به جهنم تبدیل کرد. در این مدت، هزاران نفر در هند به علت ابتلا به این بیماری جانشان را از دست دادند. در این میان، یکی از قربانیان اصلی کرونا کودکان هندی بوده اند. اما در همین مدت، هزاران کودک هندی به علت کرونا والدین خود را از دست داده اند.
 
کودکان هندی که حالا یتیم شده اند باید با تنهایی تحمیلی از جانب کرونا روزگار خود را سپری کنند. شماری از جوانان کم سن و سال هندی، حالا با از دست دادن پدر و مادر خود، به نان آور خانواده تبدیل شده اند و باید مسئولیت خواهران و برادران کوچکتر خود را متقبل شوند که مسئولیتی بسیار سنگین برای جسم کوچک و کم توان آن‌ها است.

این کودکان و نوجوانان بینوا در موج دوم ویروس بیرحم کرونا پدر و مادر خود را در فاصله اندکی از دست داده اند و حالا باید با یتیمی زودهنگام روزگار تلخ خود را بگذرانند. برخی از این کودکان کم سن و سال حتی از فوت والدین خود اطلاع ندارند و گمان می‌کنند که آن‌ها تحت درمان هستند و بزودی به نزد خانواده بازخواهند گشت. اما واقعیت، بسیار تلخ‌تر از این وعده‌های کودکانه است.

در موج دوم کرونا در هند روزانه سیصد و پنجاه هزار مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ثبت می‌شد. در این دوران، کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات لازم برای بیماران کرونایی به شدت محسوس بود و بسیاری از هندی‌ها جانشان را به علت همین کمبود تجهیزات و دارو از دست دادند. کمبود کپسول اکسیژن زمانی در هند به بحرانی حاد تبدیل شد و همین تجهیزات ساده، عامل مرگ شمار زیادی از هندی‌ها بود. حالا این کودکان و نوجوانان تنها مانده که زمان چندانی هم برای عزاداری والدینشان نداشتند باید با واقعیت‌های تلخ زندگی مواجه شوند.
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها