کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تایید داروی درمان چاقی با کاهش ۱۵ درصدی وزن

18 خرداد 1400 ساعت 14:08


گروه علمی: سازمان غذا و داروی آمریکا، داروی دیابت سماگلوتید با دوز بالا موسوم به Wegovy، را برای مدیریت طولانی مدت وزن تأیید کرد. سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد نسخه جدید از داروهای معروف دیابت می‌تواند به عنوان داروی کاهش وزن مصرف شود.مطالعات بر روی این دارو نشان داده است شرکت کننده‌هایی که از Wegovy استفاده می‌کردند به طور متوسط ۱۵ درصد کاهش وزن داشتند، یعنی حدود ۱۵.۳ کیلوگرم. در مقابل، در گروه کنترل، متوسط کاهش وزن حدود ۲.۵ درصد بود.
 

دکتر «هارولد بیز»، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «با داروهای موجود، ممکن است ۵ تا ۱۰ درصد کاهش وزن وجود داشته باشید، که حتی گاهی اوقات این اتفاق هم نمی‌افتد.»وی در ادامه افزود: «حتی کاهش ۵ درصداز وزن فرد می‌تواند فواید سلامتی مانند بهبود انرژی، فشار خون، قند خون و سطح کلسترول را به همراه داشته باشد، اما این مقدار اغلب بیمارانی را که روی کاهش وزن متمرکز هستند راضی نمی‌کند.»

به گفته بیز، «به نظر می‌رسد Wegovy بسیار بی خطرتر از داروهای چاقی قبلی است. شایع‌ترین عوارض جانبی این دارو، مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع، اسهال و استفراغ بود.»این دارو خطر بالقوه ای برای نوعی تومور تیروئید به همراه دارد، بنابراین نباید توسط افرادی که سابقه خانوادگی برخی از تومورهای تیروئید و غدد درون ریز دارند مصرف شود. Wegovy همچنین خطر افسردگی و التهاب لوزالمعده را نیز به همراه دارد.Wegovy یک نسخه سنتز شده از هورمون روده است که اشتها را کنترل می‌کند. بیماران آن را به صورت هفتگی زیر پوست خود تزریق می‌کنند. مانند سایر داروهای کاهش وزن، این دارو باید همراه با ورزش و رژیم غذایی سالم همراه باشد.


کد مطلب: 276801

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276801/تایید-داروی-درمان-چاقی-کاهش-۱۵-درصدی-وزن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir