کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشان‌ویژه جشنواره‌فیلم برلین‌به دو ایرانی رسید

19 خرداد 1400 ساعت 8:51


گروه فرهنگی: جایزه نشان ویژه هیات داوران بخش فیلم های اول جشنواره فیلم برلین به فیلم «منطقه پایانی» به کارگردانی بردیا یادگاری و احسان میرحسینی رسید.باوجود آنکه هفتاد و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین در ماه مارس به صورت آنلاین برگزار شد، دو جایزه از این فستیوال در زمان برگزاری فستیوال اعلام نشده بود که شب گذشته ۸ ژوئن این دو جایزه نیز اهدا شد.در یکی از این بخش ها، جایزه نشان ویژه هیات داوران در بخش فیلم های اول به فیلم «منطقه پایانی» به کارگردانی بردیا یادگاری و احسان میرحسینی محصول مشترک ایران و آلمان رسید.

در بخش فیلم های اول، جایزه بهترین فیلم به اثر بلند «ترسناک شصت و یکم» ساخته داشا نکراسووا محصول آمریکا رسید.در یکی دیگر از بخش های جشنواره که جوایزش در ماه مارس اعلام نشد یعنی بخش مستند نیز جایزه بهترین فیلم به مستند «ما» ساخته آلیس دیاپ رسید، در این بخش جایزه نشان ویژه به مستند «اولین ۵۴ سال» ساخته آوی موگرابی تعلق گرفت.

رویداد ویژه تابستانی جشنواره برلین امروز ۹ ژوئن به صورت فیزیکی و در فضای باز آغاز می شود.
به گفته مسئولان جشنواره، قرار است جایزه جدیدی با عنوان «جایزه تماشاگران» در رویداد ویژه تابستان امسال اهدا شود. این رویداد بین روزهای ۹ تا ۲۰ ژوئن برگزار می شود.


کد مطلب: 276875

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276875/نشان-ویژه-جشنواره-فیلم-برلین-به-دو-ایرانی-رسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir