کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس جمهور فرانسه از یك روستایی سیلی خورد

19 خرداد 1400 ساعت 10:04


گروه بین الملل:  رئیس جمهور فرانسه، در روستایی در جنوب این کشور از فردی میان جمعیت سیلی خورد.
امانوئل مکرون که به منطقه دروم سفر کرده بعد از بازدید از یک مدرسه به سوی جمعیت حاضر در خیابان رفت و اولین نفری که با او روبرو شد به صورتش سیلی زد.محافظان مکرون بلافاصله این مرد را از رئیس جمهور فرانسه دور کردند و روی زمین خواباندند.بر اساس گزارش‌ها دو نفر در ارتباط با این حادثه دستگیر شده‌اند.
ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه این رخداد را "توهین به دموکراسی" خواند.ویدیوهایی که از این حادثه منتشر شده نشان می‌دهد  مکرون برای خوش و بش با جمعیت به نرده‌های حفاظ نزدیک می‌شود.او با مردی که تی‌شرتی سبز پوشیده و ماسک به صورت دارد، دست می‌دهد و مرد بلافاصله به رئیس جمهور فرانسه سیلی می‌زند.صدای مرد شنیده می‌شود که می‌گوید: "مرگ بر مکرونیا."
 مکرون که به نظر نمی‌آید آسیب جدی دیده باشد، بعد از سیلی خوردن شوکه می‌شود و بلافاصله با دخالت محافظان از نرده‌ها دور می‌شود.
هویت و انگیزه فردی که به  مکرون سیلی زد، مشخص نیست. مکرون برای بازدید از رستوران‌ها و دیدار با دانشجویان و صحبت درباره بازگشت به شرایط عادی بعد از ‌‌همه‌گیری کرونا به دروم در جنوب شرق فرانسه رفته بود.
این منطقه دومین مقصد رئیس جمهور فرانسه در سفر او به نقاط مختلف این کشور است. این حادثه که در دهکده تالرمیتاژ رخ داد به عنوان رخنه‌ جدی امنیتی، سفرهای ملی  مکرون را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 


کد مطلب: 276913

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276913/رئیس-جمهور-فرانسه-یك-روستایی-سیلی-خورد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir