کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اگر در طول روز فشارتان می‌افتد بخوانید

19 خرداد 1400 ساعت 11:33


گروه جامعه:علل زیادی برای کمبود فشار خون وجود دارد مانند هیپوولمیا، اتساع رگ‌ها، سندروم سوپین و غیره که تعیین علت افت فشار خون به نوع درمان کمک کند.فشار خون پایین معمولاً به فشار خونی می گویند که از حد طبیعی خود پایین تر باشد. بسیاری از پزشکان فشار خون نرمال را کمتر از 120 در 80 میلی متر جیوه می دانند. زمانی که فشار خون شما کمتر از حد طبیعی باشد ، یعنی مشکلی وجود دارد و باید این مشکل را برطرف کرد.

بعضی از مردم کلا با فشارخون پایین به دنیا می آیند. مثلا این افراد کمتر به مشکلات قلبی و سکته دچار می شوند، از طرفی فشار خون پایین می تواند نشانه یک اختلال یا وضعیت جدی در فرد باشد که نیاز به مراجعه به پزشک دارد اما زمان هایی وجود دارد که فشار خون پایین به کیفیت زندگی افراد مربوط می شود و به راحتی می توان با اقداماتی از این مسئله جلوگیری کرد. به همین دلیل در این قسمت از خبر فوری در مورد این مشکل با شما صحبت خواهیم کرد. 

علائم فشار خون پایین
فشار خون را در هر میلیمتر جیوه اندازه گیری می کنند . فشار خون زیر 90 میلی متر جیوه برای حالت سیستولیک یا 60 میلی متر جیوه برای حالت دیاستولیک معمولاً به فشار خون پایین تعبیر می شود. علائم در این سطح در بعضی از افراد افزایش پیدا می کنند اما نمی توان همه را با یکدیگر یکسان دانست. زمانی که فشار خون به طرز شدیدی افت کند، علائم افزایش پیدا می کنند، این علائم شامل موارد زیر می باشد: 
 سبک شدن سر
 سرگیجه
 حالت تهوع
 خستگی
 بی خوابی
 کاهش تمرکز
 تاری دید
 غش کردن
 درد قفسه سینه
 تنگی نفس
 ضربان قلب نامنظم
 کهیر
 تب
 سوء هاضمه
 استفراغ 

علائم جدی افت ناگهانی فشار خون
زمانی که فشار خون فرد به طور شدیدی افت کند، می تواند مغز و دیگر ارگان ها را نیز درگیر کند، که معمولاً علائم زیر را به همراه خواهد داشت:
ضعف شدید
اضطراب شدید
ضربان ضعیف
نفس های کم عمق و سریع
عرق زیاد
افزایش تشنگی
یخ شدن پوست
سر درگمی

فشار خون معمولاً از طریق عصب سیستم عصبی تنظیم می شود که به صورت زیر است: 
سیستم عصبی سمپاتیک که فشار خون را با پاسخ های تهاجمی افزایش می دهد.سیستم عصبی پاراسمپاتیک که فشار خون را از طریق کاهش ضربان قلب پایین می آورد. هر وضعیتی که سیستم سمپاتیک را سرکوب کند و سیستم پاراسمپاتیک را بیش از حد فعال کند، تعادل را به هم می ریزد و باعث افت ناگهانی فشار خون خواهد شد. در چنین مواقعی ممکن است به رگ های اصلی فرد فشار وارد شود و بیماری های مزمن قلبی عروقی را به وجود بیاورد. 


کد مطلب: 276954

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276954/اگر-طول-روز-فشارتان-می-افتد-بخوانید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir