به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۷۶۹۹۳

کلاهبرداری تحت پوشش "ستاد انتخاباتی"

کلاهبرداری تحت پوشش "ستاد انتخاباتی"
گروه جامعه: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری برخی افراد سودجو با نام و اعتبار " کاندیدای ریاست جمهوری" از هموطنان خبر داد. سرهنگ  رامین پاشایی  معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، گفت: افراد سودجو با ساخت اکانت کاربری جعلی در پیام رسان واتساپ با نام کاندیدا‌های مختلف ریاست جمهوری و انتساب خود به ریاست و یا اعضای ستاد انتخابات کاندیدای ریاست جمهوری با کاربران تماس مجازی و آنلاین می‌گیرند.
 
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: کلاهبرداران با طعمه‌های خود به عنوان " برنده شدن در قرعه کشی حامیان ستاد انتخاباتی " تماس می‌گیرند و با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی فریب خوردگان نسبت به برداشت از حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.سرهنگ پاشایی افزود: با توجه به رصد‌های صورت گرفته و گزارش‌های متعدد مردمی به این پلیس مشخص شده در بعضی اوقات این افراد با استفاده از ترفند‌های مختلف، مشخصات خانوادگی و حتی شماره حساب قربانیان را نیز به دست آورده و با جلب اعتماد آنان کد‌های تایید بانکی را نیز گرفته و حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه علیه این مجرمان در این حوزه تشکیل پرونده داده شده است، از شناسایی و دستگیری یکی از متهمان با هویت معلوم در این خصوص خبر داد و از عموم مردم خواست در صورت فریب و یا برداشت وجه بدین شیوه از حساب بانکی آنها، ضمن طرح شکایت در مراجع قضائی و مراجعه به پلیس فتا نسبت به پیگیری شکوائیه خود اقدام کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این گونه ترفند‌ها را نخورند و با تنظیمات امنیتی بر روی پیام رسان‌ها و گوشی تلفن همراه خود، دسترسی افراد غریبه را محدود کرده و همواره آگاه باشند که هیچ کدام از کاندیدا‌های ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا از این طریق با کاربران تماس برقرار نخواهند کرد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هر‌گونه مصادیق تخلفات سایبری انتخابات ۱۴۰۰ موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما درمیان بگذارید.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: کلاهبرداری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها