کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی از بادگیر دریایی ۳۰۰ متری!

19 خرداد 1400 ساعت 14:26


گروه علمی: یک شرکت نروژی اقدام به طراحی یک توربین بادی جدید و عجیب کرده است که مانند یک بادگیر عمل می‌کند و ۳۰۰ متر ارتفاع دارد.به گزارش ایسنا، یک شرکت نروژی به نام "گرین‌تک"(Greentech) به تازگی از مجموعه توربین‌های بادی شناور خود با طول ۱۰۰۰ فوت(۳۰۴ متر) رونمایی کرده است.این نوآوری در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر که "بادگیر"(Wind Catcher) نامیده می‌شود، می‌تواند برای تأمین انرژی حدود ۸۰ هزار خانه استفاده شود.

این شرکت اعلام کرده است که با راه‌اندازی این توربین‌های بادی جدید می‌توان سالیانه پنج برابر بزرگترین توربین‌های بادی مستقل جهان انرژی تولید کرد. نه تنها این، بلکه اگر در مقیاس وسیع‌تر استفاده شود، می‌تواند هزینه‌های تولید انرژی از باد را برای رقابت با برق سنتی کاهش دهد.

"بادگیر" شامل یک قاب بزرگ فلزی با بیش از ۱۰۰ توربین کوچک است که روی آن سوار شده است. کل این قاب فلزی روی یک سکوی شناور بزرگ قرار می‌گیرد.بر اساس اعلام شرکت سازنده، فقط یکی از این بادگیرها ۲.۵ برابر بزرگترین توربین بادی ۱۵ مگاواتی جهان موسوم به "Vestas V۲۳۶" قدرت دارد. همچنین با توجه به تیغه‌های توربین کوچک‌تر، این بادگیر در سرعت‌های بالاتر وزش باد با سرعت ۱۱ تا ۱۲ متر بر ثانیه عملکرد بسیار بهتری دارد.

این بادگیر همچنین می‌تواند افزایش ۵۰۰ درصدی در تولید سالانه انرژی ایجاد کند که برای تأمین انرژی ۸۰ هزار خانه کافی خواهد بود.توربین‌های کوچک این بادگیر همچنین مزیت عدم نیاز سیستم به اجزای منفرد بزرگ را به همراه دارد که به این معنی است که ساخت، نصب و نگهداری این توربین‌ها آسان‌تر است. همچنین با استفاده از سکوی شناور، اغلب کار نصب و نگهداری بدون نیاز به جرثقیل یا کشتی‌های مخصوص قابل انجام است.

شرکت "گرین‌تک" همچنین این ادعای جسورانه را مطرح می‌کند که این بادگیر از ۵۰ سال عمر مفید برخوردار هستند. این در حالی است که توربین‌های بادی معمولی۳۰ سال عمر مفید دارند.طبق اعلام این شرکت، این بادگیرها برای تولید و استقرار آماده هستند.هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این بادگیرها منتشر نشده است، اما نوید پیشرفت مهیجی را در فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر می‌دهند.


کد مطلب: 277012

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277012/رونمایی-بادگیر-دریایی-۳۰۰-متری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir