به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۲۷۷۰۱۶

جاذبه‌های دیدنی در شهر دبی و سفر به باکو

گروه گردشگری: در ادامه این مطلب بر آنیم تا برخی از جاذبه‌های دیدنی شهر دبی را به شما معرفی کنیم . پس با سفر باتو همراه شوید:
جاذبه‌های دیدنی در شهر دبی  و سفر به باکو
شهر زیبا و شگفت انگیز دبی با وجود جاذبه‌های منحصر بفرد به یکی از ده قطب برتر گردشگری در دنیا تبدیل شده و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است که همگی تعطیلاتی بی نظیر و خدمات رفاهی و تفریحی سطح بالایی را در این شهر تجربه خواهند نمود . شاید بتوان گفت این شهر نیمی از جاذبه‌های دیدنی دنیا را در خود جای داده و در میان ده شهر مدرن دنیا قرار دارد و جالب اینکه تمامی پیشرفت‌های خود را تنها در فاصله دو دهه به دست آورده است. و چنان به پیشرفت ادامه داده که بسیاری از مشهورترین و ثروتمندترین مردم دنیا مایل به سرمایه گذاری‌های کلان در شهر دبی هستند. 
نکته جالب اینکه مساحت شهر دبی روی هم رفته کمتر از شش درصد خاک کشور امارات را در بر گرفته است. اما با این حال بخش بزرگی از درآمد سرانه غیر نفتی آن را تور دبی  به خود اختصاص داده است. دبی در سال ۲۰۰۷ میلادی عنوان هشتمین شهر پربازدید جهان را کسب نموده و در همین زمان بعنوان پایتخت خرید خاورمیانه نیز شناخته شد . در دبی با عجایب متعددی روبرو می‌شوید که یکی از آنها برج الخلیفه یعنی بلندترین آسمان خراش جهان است.  این شهر همچنین دارای بیش از هفتاد مرکز خرید بزرگ و مدرن است که سر آمد همگی آن‌ها مرکز خرید دبی مال است.

دبی مال یک شگفتی محسوب می‌شود و بازدید از آن تجربه ای جذاب و بیاد ماندنی خواهد بود. این مرکز خرید بزرگترین مرکز خرید جهان شناخته شده و همانطور که گفتیم بازدید از آن جالب و تماشایی خواهد بود و می‌توانید بخشی از آکواریوم شگفت انگیز دبی را از داخل همین مرکز خرید به صورت رایگان تماشا کنید. اما این پایان جاذبه‌های خارق العاده در دبی نیست. در دبی بزرگترین پیست سرپوشیده‌ اسکی را می‌بینید ( آنهم در شهری که میانگین دمای آن بالای چهل درجه است ).  این پیست اسکی همه آروزهای اعراب را برای دسترسی به برف آن هم در میان کویرهای سوزان برآورده نموده است. و جالب اینکه دارای استاندارهای جهانی بوده و بزرگترین پست اسکی سر پوشیده در جهان است و  دمای هوای آن در طول سال همواره درحدود صفر درجه است.  همچنین مجموعه‌های تفریحی دیگری نظیر پارک‌ آبی بزرگ وایلد وادی، شهربازی‌های مدرن و پیشرفته و بزرگترین فواره آب دنیا و ... هرکدام از عجایب شهر دبی بوده که گردشگران را برای روزها سرگرم خواهند نمود.

جاذبه‌های گردشگری معروف در شهر باکو
شهر زیبا و تاریخی باکو و تور باکو سفر باتو پایتخت کشور آذربایجان است که از شمال غربی با کشورمان ایران همسایه و هم مرز است.  سفر به این شهر همواره یکی گزینه‌های مسافران و گردشگران ایرانی است و از این رو قصد داریم تا ادامه این مطلب برخی از دیدنی‌های باکو را به شما معرفی نمائیم. پس با ما همراه شوید :
شهر باکو پایتخت زیبای جمهوری آذربایجان است که در امتداد آبهای دریای خزر قرار گرفته و با دارا بودن جاذبه‌های شهری متنوع و آثار تاریخی ارزشمند به شهرت رسیده است. و به خصوص در دهها اخیر توانسته زیر ساخت‌های صنعت توریسم را توسعه داده و از این راه درآمد بالایی کسب کند.

شهر قدیم باکو  Old City
گشت و گذار در این شهر را با بازدید از آثار تاریخی ارزشمند آن که اغلب در محله تاریخی شهر قرار دارد، آغاز می‌کنیم. بافت قدیمی شهر باکو که ایچری شهر نامیده می‌شود، آثار تاریخی مختلفی را در خود جای داده که قدمت برخی از آنها به هزار سال پیش باز می‌گردد. و اگر در مورد تاریخچه این شهر می‌پرسید، باید بگوییم در قرن پانزدهم میلادی و بعد از زلزله بزرگی که در شهر شماخی (پایتخت سابق) رخ داد، شیروان شاه  پایتخت را به باکو منتقل کرد و از آن دوره بناها و ساختمان‌های باشکوه زیادی در این منطقه ساخته شد. برخی از مهم ترین این اثار عبارتند از برج دختر یا قلعه دختر، قصر شیروان شاه و دروازه مراد پس از آن میتوانید از حمام‌های تاریخی، مساجد، کاروانسراها نیز دیدن کنید و اگر زمان کافی داشتید به سراغ فروشگاههای صنایع دستی بروید.
بیشتر بخوانید
مراکز خرید با قیمت مناسب در دبی، قشم، وان، کیش، تایلند

برج دختر  Maiden’s Tower 
برج و یا قلعه دختر در منطقه تاریخی شهر (ایچری شهر ) قرار دارد و بنایی استوانه ای شکل به ارتفاع بیست و نه متر است. برج دختر بیش از هزار سال قدمت دارد و در فاصله قرون هفتم تا دوازدهم میلادی ساخته شده است. برج دختر یکی نماد شهر باکوست و گفته می‌شود در گذشته نیایشگاه زرتشتیان بوده است، اما بعدها به عنوان برج دیدبانی مورد استفاده قرار گرفت. داخل برج یک موزه قرار دارد که بازدید از آن جالب و سرگرم کننده است و اگر  پلکان‌های مارپیچی شکل داخل بنا را دنبال کنید به بام ای برج می‌رسید و از آن جا شاهد چشم اندازی باشکوه خواهید بود. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها