به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۲۷۷۰۳۶

این مناظره نبود؛ جلسه اتهام زنی به همدیگر بود

این مناظره نبود؛ جلسه اتهام زنی به همدیگر بود
گروه سیاسی: یك فعال سیاسی  درباره مناظره صورت گرفته بین نامزدهای گفت: اسمش مناظره نبود بلکه اتهام به همدیگر بود. به جای نقد برنامه‌های یکدیگر که البته هیچ یک برنامه نداشتند ولی به جای آن برخی اتهاماتی زدند و برخی دفاع کردند.
مصطفی هاشمی طبا گفت: مناظره مفهومی نبود بلکه درگیری‌های لفظی بود. در حالی که کسانی که از سوی شورای نگهبان مورد تائید قرار می‌گیرند از نظر این شورا صالح بودند چون آنجا نه می‌توان قضاوت کرد و نه می‌توان مدرک رو کرد. از زمان احمدی نژاد مد شد که اتهام به افراد بزنند و متاسفانه هیچ کسی در این موضوع برخورد نکرد و این اتهامات ادامه یافت. به نظرم، کسانی که اتهام می‌زنند صلاحیت خود را زیر سوال می‌برند.
 وی با اشاره به اینکه برخی انتقاد به نوع مدیریت مناظره و طراحی سوالات دارند افزود: اینکه از آدم‌های مختلف سوالات مختلف می‌پرسند قابل قضاوت نیست. ممکن است یک سوال خوب به یک نفر بی افتد و به بعدی سوال بدی بی افتد. باید یک سوال را از همه بپرسند. در کل مناظره قابل قبولی نبود و همین باعث حاشیه‌های مختلفی می‌شود حتی با این صحبت‌ها مشارکت مردمی کمی را شاهد هستیم.هاشمی طبا در پاسخ به این پرسش که بسیاری اعتقاد دارند که در مناظره‌ها نامزدهای اصولگرا آقای همتی را سیبل قرار دادند و ایشان را نماینده دولت می‌دانستند. تحلیل شما چیست؟ تاکید کرد: این درست است ولی آقای همتی نمی‌تواند بیان کند که من در دولت آقای روحانی نبودم. بالاخره رئیس کل بانک مرکزی بوده و مسئولیت داشته و باید پاسخگو باشد. اینکه عقیده ایشان مخالف آقای روحانی است و مجبور بود طبق نظر آقای روحانی عمل کند درست نیست. هر کسی باید مسئولیت خود را بپذیرد و بر اساس تشخیص خود عمل کند. ایشان رئیس کل بانک مرکزی آقای روحانی بوده است بنابراین برخی از ایراداتی که به بانک مرکزی مربوط می‌شد باید پاسخگو بود.
او ادامه داد: من نمی‌خواهم آقای روحانی را نقد کنم ولی ایشان در مجموعه بوده و اینکه مخالف بوده است ولی تشخیص ایشان به عنوان اقتصاددان و رئیس کل بانک مرکزی باید عمل شود نه اینکه عمل کننده دستورات رئیس جمهور باشد. در برخی از موارد که مقامات بالاتر به من دستور می‌دادند با استدلال قبول نمی‌کردم و انجام نمی‌دادم.
وی در پاسخ به این پرسش که مجمع روحانیون اشاره داشته که کاندیدایی نداریم ولی ظاهرا کارگزاران قصد دارند از همتی حمایت کنند، گفت: هر کسی اختیار خود را دارد. به نظر من، گروه‌های اصلاح طلب می‌توانند هر یک نظر خود را بدهند. ولی با توجه به شرایط موجود بعید می‌دانم همتی و مهرعلیزاده کاندیدای نهایی اصلاح طلب شود.

 
برچسب ها: مناظره
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها