به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۲۷۷۰۴۰

بازداشت کاندیداها؛انتخابات به سبک نیکاراگوئه

بازداشت کاندیداها؛انتخابات به سبک نیکاراگوئه
گروه بین الملل: 3 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نیکاراگوئه بازداشت شدند. هر سه، مخالف رئیس جمهوری فعلی (دانیل اورتگا) هستند و در 10 روز اخیر دستگیر و زندانی شدند.
فیلیکس مارادیاگا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نیکاراگوئه بعد از حضور در دادستانی، به اتهاماتی از قبیل "انجام فعالیت هایی علیه حاکمیت کشور و تحریک به دخالت خارجی در امور داخلی کشور" بازداشت شد.دانیل اورتگا که از سال 2007 تاکنون در قدرت است در انتخابات آینده ریاست جمهوری هم کاندیدا شده تا چهارمین دوره ریاست جمهوری متوالی را داشته باشد. او برای این اقدام، قانون را نیز تغییر داد تا بتواند پشت سرهم کاندیدا شود.آمریکا به سرعت این بازداشت را محکوم کرد و گفت که این بازداشت تاسف برانگیز، دلیل دیگری است که نشان می دهد اورتگا، "دیکتاتور" است.
مسوول امور قاره آمریکا در وزارت خارجه امریکا ( جولی چانگ) در توییتی نوشت: "بازداشت تاسف برانگیز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فیلیکس مارادیاگا سومین رهبر مخالفان که در 10 روز اخیر بازداشت می شود باید هر گونه شک احتمالی را درباره اینکه اورتگا دیکتاتور است بردارد.
وی افزود:" هیچ گزینه ای در برابر جامعه جهانی نیست مگر اینکه با او (اورتگا) به این شکل رفتار کرد".
 2 کاندیدای دیگر که بازداشت شده اند شامل "کریستینا چامورو" (روزنامه نگار و دختر رئیس جمهور اسبق) است که در تاریخ 2 ژوئن در پایتخت بازداشت شد. همچنین "ارتورو کروز" (سفیر سابق) که روز 5 ژوئن هنگام بازگشت از امریکا، بازداشت شد.این دو نفر هم براساس قانون دفاع از حقوق ملت و حاکمیت و اتهامات سیاسی، بازداشت شدند.قبل از این، قانون "دفاع از حقوق ملت و حاکمیت" در نیکاراگوئه تصویب شده بود که براساس آن دانیل اورتگا می تواند برای چهارمین دوره متوالی، برای ریاست جمهوری کاندیدا شود.
دانیل اورتگا، قبلا بین سال های 1985 تا 1990 رئیس جمهور بود و دوباره از سال 2007 تاکنون ریاست این کشور را برعهده دارد.

 
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها