به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۲۷۷۰۴۷

تمدید تحریمهای آمریکا علیه بلاروس

تمدید تحریمهای آمریکا علیه بلاروس
گروه بین الملل: کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تحریمهای کشورش علیه مقامهای بلاروس را با امضای حکم مرتبط با آن یک سال دیگر تمدید کرده و کنگره این کشور را از آن مطلع کرد.
 بر اساس این سند، جو بایدن گفت: اقدامات و سیاستهای برخی اعضای دولت بلاروس و اشخاص دیگر همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق العاده را متوجه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا می کند. او ادامه داد: آنها نهادها و فرآیندهای دموکراتیک بلاروس را تضعیف می کنند.
واشنگتن همچنین دولت بلاروس را متهم به ارتکاب "سوءاستفاده های حقوق بشری مرتبط با سرکوب سیاسی، از جمله با بازداشتها و ناپدیدسازی" و همچنین دست داشتن در "فساد عمومی، از جمله با انحراف و سوءاستفاده از دارایی‌های عمومی بلاروس یا سوءاستفاده از اختیارات عمومی" کرد.
بایدن گفت، با توجه به این موضوع تصمیم به تمدید تحریمها علیه بلاروس برای یک سال دیگر گرفته است. اولین حکم در این زمینه در سال ۲۰۰۶ از سوی جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا امضا شد.
باراک اوباما و دونالد ترامپ، دو رئیس جمهور قبلی آمریکا هم عبارات مشابهی را به کار بردند. به گفته واشنگتن، وضعیت حقوق بشری در بلاروس تا کنون تغییر نکرده است.
فهرست سیاه مقامهای بلاروسی تحریم شده از سوی آمریکا دارای ۱۰ نام است که شامل رئیس جمهور، رئیس شورای امنیت بلاروس، وزرای کشور و دادگستری، رئیس سرویس امنیتی ک.گ.ب این کشور، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات، رئیس رادیو و تلویزیون ملی و چند تن دیگر میشود.
برچسب ها: بلاروس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها