کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بایدن در مسیر اولین سفر خارجی

20 خرداد 1400 ساعت 9:05


گروه بین الملل: جو بایدن و همسرش در اولین سفر خارجی خود ابتدا به بریتانیا می‌روند. بایدن در این سفر در اجلاس گروه هفت و ناتو شرکت و با صدراعظم آلمان و پوتین دیدار می‌کند. اما چالش‌های داخلی او بر معضلات سیاست خارجی‌ کشورش می‌چربد.
 بایدن در اجلاس گروه هفت که  از جمعه ۲۱ خرداد تا یکشنبه آینده در کورن وال، درجنوب غربی بریتانیا برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. او در حاشیه این اجلاس با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار خواهد کرد.توقف بعدی رئیس جمهوری آمریکا نشست ناتو در بروکسل روز دوشنبه آینده است. او سپس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در اواسط هفته آینده در ژنو ملاقات و گفت‌وگو خواهد کرد.سفر رئیس جمهور آمریکا در حالی است که بایدن بیش از پیش با چالش‌های سیاسی داخلی درگیر است. برنامه‌هایی که او بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید آغاز کرد، در میان جمهوریخواهان مخالفان کمی ندارد و از موافقت همه دمکرات‌ها نیز برخوردار نیست.از جمله اقدامات جو بایدن ارائه بسته ۱،۹ تریلیون دلاری کمک کرونا  بود که در ماه مارس توسط كنگره تصویب شد. طرح دیگر او نوسازی زیرساخت‌های فرسوده آمریكاست و طرح بعدی بهبود مراقبت از کودکان و ارائه فرصت‌های عادلانه آموزش به نوجوانان خانواده‌های فرودست است.بایدن باید در آینده نزدیک باید یک هزینه اضافی چهار تریلیون دلاری در بودجه را به تصویب کنگره برساند. این امید که با رفتن ترامپ نفوذ او در حزب جمهوریخواه نیز چنان کم شده باشد و محافظه‌کاران بتوانند با بایدن در میانه راه به توافق برسند نیز به واقعیت نپیوسته است.
بدهی‌های سنگین دولت که جمهوریخواهان که در چهارسال گذشته وقعی به آن نمی‌گذاشتند، ناگهان برا‌ی‌شان مهم شده و هشدار کارشناسان اقتصادی در رابطه با خطر تورم در این مسیر، برای مخالفت با برنامه‌های بایدن به کمک‌شان آمده است.از سوی دیگر بایدن با اعضای جناح چپ حزب خود روبروست که نگران‌اند مبادا او برای رسیدن به توافق با محافظه‌کاران از برنامه‌های بلندپروازانه خود دور شود. آنها معتقدند بایدن باید برای به کرسی نشاندن این برنامه‌ها با استفاده از اکثریت در مجلس نمایندگان و برتری خود در سنای آمریکا با حضور کاملا هریس، اهداف خود را پیش برد. اما این می‌تواند به قیمت آرای نمایندگان دموکرات‌ از ایالات محافظه کار آمریکا تمام شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد که دیدار و گفت‌وگو با پوتین برای بایدن چالشی ساده‌تر باشد.


 


کد مطلب: 277055

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277055/بایدن-مسیر-اولین-سفر-خارجی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir