به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۷۷۰۷۴

بایدن ممنوعیت تیک‌تاک و وی‌چت را لغو کرد

بایدن ممنوعیت تیک‌تاک و وی‌چت را لغو کرد
گروه علم و فناوری:جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم دونالد ترامپ درباره ممنوعیت استفاده از دو اپلیکیشن "تیک‌تاک" و "وی‌چت" را لغو کرد. افزون بر آن کاخ سفید از هشت اپلیکیشن چینی دیگر نیز رفع ممنوعیت کرد.
دونالد ترامپ استفاده از اپلیکیشن "تیک‌تاک" و "وی چت" را تهدیدی برای امنیت داخلی آمریکا ارزیابی کرده و فرمان به ممنوعیت آن‌ها داده بود. اکنون گفته می‌شود که دولت بایدن تصمیم رئیس جمهوری پیشین آمریکا را لغو کرده است.کاخ سفید اعلام کرده است که به جای ممنوع کردن این اپلیکیشن‌های چینی، دولت باید تهدیدهایی که از سوی اپلیکیشن‌های خارجی متوجه امنیت ملی آمریکا است را شناسایی و خنثی کند. گفته می‌شود هشت اپلیکیشن چینی دیگر نیز رفع ممنوعیت شده‌اند.کاخ سفید از وزارت بازرگانی آمریکا و سایر مسئولان این کشور درخواست کرده است تا مقررات ناظر بر دفاع از حریم خصوصی کاربران آمریکایی را تدوین کنند.دولت ترامپ مدعی شده بود که خطر دسترسی دولت چین به اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی اپلیکیشن‌های یاد شده جدی است و آن را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود.ترامپ با ممنوع کردن استفاده از اپلیکیشن تیک‌تاک بر آن بود تا شرکت بزرگ اینترنتی چینی بایت دانس را وادار به فروش آن بکند.
گفته می‌شود اپلیکیشن تیک‌تاک که برای به اشتراک گذاردن فیلم‌های کوتاه تهیه شده، در بین جوانان جهان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. آمار منتشر شده حکایت از آن دارد که یک میلیارد نفر در جهان از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. حدود یکصد میلیون نفر از کاربران تیک‌تاک ساکن آمریکا هستند.اپلیکیشن وی‌چت نیز در شمار اپلیکیشن‌های محبوب محسوب می‌شود. این اپلیکیشن نه تنها برای چت کردن، بلکه برای پرداخت و همچنین بازرگانی الکترونیکی و دسترسی به اخبار نیز کاربرد دارد. اپلیکیشن وی‌چت متعلق به شرکت بزرگ فناوری چین، شرکت تن‌سنت است.باید یادآور شد که در ماه فوریه، دادگاهی در آمریکا در ارتباط با پرونده شکایت تیک‌تاک، به سود شرکت چینی بایت دانس داوری کرده بود. دولت بایدن در همان زمان اجرای طرح ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن در آمریکا را به حالت تعلیق در آورد. اکنون از این دو اپلیکیشن رفع ممنوعیت شده است.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها