به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۲۷۷۰۸۹

مناظره دوم را فقط ۳۲ درصد مردم دیدند

مناظره دوم را فقط ۳۲ درصد مردم دیدند
گروه سیاسی: روزنامه خراسان  نوشت:در حالی که نامزد‌ها همچنان تمام تلاش خود را برای جلب نظر رای دهندگان به شیوه‌های مختلف به کار گرفته اند، این طور که به نظر می‌رسد دومین مناظره انتخاباتی نیز نتوانسته نظر مردم و سیاسیون را خیلی جلب کند. انتقاد‌ها به شکل و نحوه مناظره گسترده‌تر شده و تصور می‌شود این رویه مانعی برای شناخت کافی مردم از نامزد‌های ریاست جمهوری است و نقش زیادی در داغ کردن تنور انتخابات نداشته است.
بر اساس نظرسنجی ملی کیو، مناظره دوم را حدود ۳۲ درصد از افراد مشاهده کرده و حدود ۱۴ درصد نیز مناظره را ندیده، ولی اخبار آن را پیگیری کرده‌اند. در نتیجه می‌توان گفت در مجموع کمتر از ۵۰ درصد از افراد مناظره را دیده یا اخبار آن را دنبال کرده‌اند و بیش از ۵۰ درصد افراد نه به تماشای مناظره نشسته و نه اخبار آن را دنبال کرده‌اند.
در نظرسنجی قبلی کیو نیز که پس از مناظره اول منتشر شد ۴۵ درصد افراد نه تماشاچی مناظره بوده و نه اخبار آن را دنبال کرده بودند. این نشان می‌دهد که برگزاری دو دور مناظره هنوز نتوانسته تنور انتخابات را آن چنان که باید و شاید، داغ کند.۴۰ درصد کسانی که مناظره را دیده یا اخبار آن را دنبال کرده‌اند، معتقدند رئیسی بهتر از سایر نامزد‌ها در مناظره ظاهر شده است. پس از مناظره اول نیز ۴۴ درصد از پاسخگویان معتقد بودند که رئیسی بهتر از بقیه نامزد‌ها ظاهر شده است. همچنین در نظر سنجی پس از مناظره دوم حدود ۳۵ درصد از پاسخگویان هیچ یک از نامزد‌ها را چهره برتر مناظره معرفی نکرده‌اند. سایر نامزد‌ها نیز با ارقامی کمتر از ۵ درصد مورد اشاره افراد قرار گرفتند.پس از دومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، حدود ۶۱ درصد از پاسخگویان نیزمعتقد بودند که احتمالاً رئیسی پیروز انتخابات خواهد بود.
نتایج نظرخواهی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نیز پس از مناظره دوم جالب بود. نظرخواهی‌هایی که البته با معیار‌های پژوهشی وتحقیقاتی معتبر یک نظرسنجی علمی فاصله زیادی دارد. در نظر خواهی خبرگزاری فارس (اصولگرا):ابراهیم رئیسی اول، همتی دوم و به ترتیب قاضی‌زاده، زاکانی و جلیلی سوم تا پنجم شدند.
در کانال تلگرامی خبرهای‌فوری و مهم (اصلاح‌طلب): عبدالناصر همتی اول، قاضی‌زاده دوم و به ترتیب رئیسی، جلیلی و مهرعلیزاده سوم تا پنجم شدند. در اقتصاد آنلاین (سایت تخصصی اقتصادی با گرایش اصلاح طلب و طرفدار همتی): عبدالناصر همتی اول، قاضی زاده هاشمی دوم و به ترتیب ابراهیم رئیسی، جلیلی و مهرعلیزاده، سوم تا پنجم شده‌اند.


 
برچسب ها: مناظره
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها