به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۲۷۷۰۹۱

شکست ایران مقابل صربستان دربازی نفس‌گیر

شکست ایران مقابل صربستان دربازی نفس‌گیر
گروه ورزشی:  تیم ملی والیبال ایران در بازی هشتم خود در لیگ ملت‌های 2021 پس از تنها 12 ساعت بعد از بازی روز گذشته برابر آمریکا به مصاف تیم ملی صربستان رفت و مقابل این تیم با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.
تیم‌های ایران و صربستان (شامل یوگسلاوی و صربستان و مونته‌نگرو) تاکنون 10 بار در میادین مهم بین‌المللی به مصاف هم رفته‌اند که سهم هر تیم 5 پیروزی بوده است. 6 مسابقه این دو تیم به ست پنجم کشیده شده است که هر تیم در 3 بازی، پیروز بوده است. رقابت بین ایران و صربستان، هیچگاه در 3 ست تمام نشده است.
با توجه به فاصله کم بین دیدار شب گذشته مقابل آمریکا و بازی امروز مقابل صربستان، طاهر وادی، بردیا سعادت، علی شفیعی، رضا عابدینی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) بازیکنان شروع کننده تیم ایران برابر صربستان بودند.
آلکنو در این دیدار از بازیکنانی استفاده کرد که کمتر به آنها بازی رسیده بود و به بازیکنان دیدار روز گذشته مقابل آمریکا استراحت داد. تیم ایران با استفاده از سرویس‌های خوب مرتضی شریفی و دفاع روی تور کم‌نقص، امتیازات حساس و پایانی ست نخست را به خود اختصاص داد و با نتیجه 25 بر 21 برنده شد.
تیم ایران در پایان ست نخست، 8 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع روز تور، 2 پوئن سرویس و 10 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان صربستان نیز 11 امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور، 2 پوئن مستقیم سرویس و 7 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.
صرب‌ها در ست دوم با شناسایی مهاجمان ایران و دفاع روی تور بهتر، چهره دیگری از تیم خود را به نمایش گذاشتند به طوری که وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 8 به سود آنها رقم خورد. ایران در امتیازات این ست به شاگردان کواچ، نزدیک هم نشد و در نهایت 25 بر 15 شکست را قبول کرد.
تیم ایران در پایان ست دوم و طبق آمار سایت فدراسیون جهانی والیبال، 16 امتیاز از حمله، 6 امتیاز از دفاع روز تور، 2 پوئن سرویس و 14 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان صربستان نیز 26 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن مستقیم سرویس و 8 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.
بازیکنان تیم ایران در ست سوم، تلاش کردند تا فشار سرویس خود را روی اوروش کواچویچ متمرکز کنند تا او از گروه مهاجمان صربستان خارج شود. حملات موثر بازیکنان ایران و اشتباهات صرب‌ها نیز باعث شد تا در ست سوم، برتری با ایران باشد. حضور سعید معروف و صابر کاظمی در ایران و الکساندر آتاناسیویچ در این ست نشان داد که هر دو مربی به دنبال پیروزی در این ست کلیدی هستند. هر 3 بازیکن در ادامه از زمین خارج شدند. بازی در امتیاز 24 مساوی شد تا اینکه ایران 28 بر 26 برنده شد.
تیم ایران در پایان ست سوم و طبق آمار سایت فدراسیون جهانی والیبال، 33 امتیاز از حمله، 7 امتیاز از دفاع روز تور، 5 پوئن سرویس و 23 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان صربستان نیز 44 امتیاز از اسپک، 7 امتیاز از دفاع روی تور، 6 پوئن مستقیم سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.
دو تیم در ست چهارم پا به پای هم امتیاز گرفتند. آلکنو در حالی که تیمش 21 بر 19 عقب بود، دو تعویض خود را انجام داد و صابر کاظمی و سعید معروف را وارد زمین کرد. دفاع روی تور و حملات صربستان، برگ برنده حریف اروپایی در ست چهارم بود. پیروزی 25 بر 22 صرب‌ها در این ست، بازی را به ست پنجم کشاند.
تیم ایران در پایان ست چهارم و طبق آمار سایت فدراسیون جهانی والیبال، 47 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع روز تور، 7 پوئن سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان صربستان نیز 58 امتیاز از اسپک، 11 امتیاز از دفاع روی تور، 7 پوئن مستقیم سرویس و 21 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.
ست پنجم با 2 امتیاز صربستان آغاز شد که یکی مستقیما از منطقه سرویس بود. اشتباهات بازیکنان ایران، نتیجه را 5 بر 2 به سود صرب‌ها و آلکنو را مجبور به استفاده از وقت استراحت کرد. با زیاد شدن اختلاف تا 6 امتیاز و ثبت امتیاز 8 بر 2، بازیکنان ایران، خودباوری خود را از دست دادند و افت روحی شدیدی کردند. آخرین تدبیر آلکنو، همان دو تعویض معروف بود که سودی برایش نداشت و شاگردانش 15 بر 8 شکست خوردند و در نهایت 3 بر 2 بازی را واگذار کردند.
برچسب ها: والیبال
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها