به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۲۷۷۱۲۳

تحریم شبکه مالی مرتبط با حوثی‌ها

تحریم شبکه مالی مرتبط با حوثی‌ها
گروه بین الملل: دولت‌ آمریکا اعلام کرد: یک شبکه قاچاق کالا و انتقال ارز مرتبط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و حوثی‌های یمن را شناسایی و تحریم کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که این شبکه زیر نظر سعید جمال، سرمایه دار حوثی مستقر در ایران، فعالیت می‌کند.بنا بر این بیانیه، افراد تحریم شده ده‌ها میلیون دلار درآمد ناشی از فروش کالاهای مختلف از جمله نفت ایران را طریق شبکه‌ای از واسطه‌ها و صرافی‌ها در چند کشور به حوثی‌های یمن منتقل می‌کنند.مقامات آمریکایی گفتند که برخی افراد تحریم شده در ترکیه و امارات متحده عربی فعالیت دارند.وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود گفت: «حمایت مالی این شبکه حملات اسفناک حوثی‌ها که زیرساخت‌های غیرنظامی و عمده در یمن و عربستان سعودی را تهدید می‌کند، امکان‌پذیر می‌کند. این حملات تلاش‌ها برای خاتمه بخشیدن به درگیری را تضعیف می‌کند .»آمریکا حدود سه هفته پیش هم دو فرمانده حوثی که گفته می‌شد عملیات نظامی برای تصرف منطقه نفت‌خیز مارب یمن را هدایت می‌کنند را تحریم کرده بود.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا،با صدور بیانیه‌ای محمد عبدالکریم غماری و یوسف مدنی را متهم کرد که با ادامه حملات نظامی در تشدید بحران انسانی و بی‌ثباتی یمن نقش جدی داشته‌اند و نام آنها به فهرست تحریم‌های ایالات متحده اضافه شده است.بنا بر آن بیانیه، محمد عبدالکریم غماری تدارک حملات نیروهای حوثی به ویژه در استان مارب و حملات هوایی علیه عربستان سعودی را بر عهده داشته است. یوسف مدنی از رهبران برجسته نیروهای حوثی نیز متهم شد که در عملیات علیه مارب نقش داشته است.
از طرف دیگر، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان که در حال جنگ با نیروهای حوثی است، اعلام کرد که به بمباران شهرهای یمن پایان خواهد داد.سخنگوی ائتلاف گفت که این تصمیم در راستای هموار کردن مسیر برای فرآیند صلح است پایان جنگ است.

 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها