به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۲۷۷۲۰۴

وضعیت وزن«اون» در مركز توجه جهانی

وضعیت وزن«اون» در مركز توجه جهانی
گروه بین الملل: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پس از تقریباً یک ماه غیبت در انظار عمومی با «کاهش وزن محسوسی ظاهر شده است و شایعات درباره وضعیت سلامتی او را تقویت کرده است.»
برخی از تحلیلگران کم شدن وزن رهبر کره شمالی را نشانه‌ای برای پیش بینی «چشم اندازهای ژئوپلیتیکی آینده شبه جزیره کره»قرارداده اند.
مدتهاست که تحلیلگران و آژانس‌های جاسوسی-امنیتی جهان بدلیل داده‌های ناقص و کم درباره رهبر دیکتاتور کره شمالی و سیاستمداران این کشور، منبع اصلی فرضیه‌هایشان را «روی تصاویر ویدئویی و عکسهای کیم جونگ اون که از سوی حکومت در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد» استوار کرده اند.
ویپین نارنگ، تحلیگر مسائل سیاسی می‌گوید:‌ «‌اگر رهبر کره شمالی خودخواسته و برای سلامتی رژیم گرفته و وزن کم کرده باشد، این موضوع می‌تواند اعتماد رقبا و همسایگان این کشور، ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن را برای ادامه برنامه‌های رهبر کنونی جلب کند.»
به گفته این استاد علوم سیاسی دانشگاه آم آی تی آمریکا در غیراین صورت، عدم کاهش وزن خودخواسته، عواقب نگران کننده ای دارد. ویپین نارنگ می‌گوید: « اگر کاهش وزن ناگهانی به دلیل وضعیت سلامتی او باشد، ممکن است فرضیه‌ها برای جانشینی او در پشت صحنه تقویت شود و این تحول می‌تواند برای جامعه جهانی عامل نگرانی و دردسرهای تازه تر باشد.»‌
در مقایسه تصویرهای حاضر کیم جونگ اون با تصویر او در ماه نوامبر می‌بینیم که «ساعت دوازده هزار دلاری دیکتاتور کره شمالی در اطراف مچ دست او سفت بسته شده اما عکس‌های اخیر نشان می‌دهند که این ساعت در حالتی رهاتر از مچ دست رهبر کنونی قراردارد.»ژان اچ لی، رئیس پیشین خبرگزاری آسوشیتدپرس درپیونگ یانگ می‌گوید «نباید از یاد برد که پدر و پدربزرگ اون بدلیل سکته قلبی جان باخته اند و بعید نیست که رهبر کره شمالی تنها بدلیل ترس از حملات قلبی سعی کرده تا وزن خود را کاهش دهد.»
وضعیت سلامت رهبر کره شمالی اهمیت دارد چرا که او تنها کسی است که می‌تواند شبه جزیره کره را با یک دستور به نابودی بکشاند. کره شمالی صاحب یکی از مهم ترین زرادخانه‌های هسته‌ای جهان است.هنگامی که رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در دیداری تاریخی ملاقات کرد، یکی از روزنامه‌های کره جنوبی چندین کارشناس استخدام کرد تا ساعتها وقت خود را صرف بررسی فیلم‌های مربوط به رهبر کره شمالی در این دیداربکنند.تحقیقات حاکی از آن بود که کیم جونگ اون «کفی در کفشش گذاشته بود تا قد خود را بلندتر نشان دهد.»
نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه هم از این حربه در دیدارهای رسمی و بین المللی استفاده می‌کرد.یا به عنوان مثال، هنگامی که سال گذشته شایعات بیماری شدید کیم جونگ اون قوت گرفت، پس از اولین حضور او در انظار عمومی برخی از کارشناسان پزشکی حدس زدند که یک علامت کوچک روی مچ دستش ثابت می‌کند که وی تحت یک عمل جراحی قرار گرفته است.
تحلیل وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی در حالی است که رابطه کره شمالی و آمریکا، با بروی کار آمدن دموکرات‌ها و جو بایدن در کاخ سفید دچار تنش‌های پیش از ریاست جمهوری دونالد ترامپ شده است.

 
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها