به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۷۷۲۱۵

مردم در۴روزبیش از ۱۱میلیاردتومان کتاب خریدند

مردم در۴روزبیش از ۱۱میلیاردتومان کتاب خریدند
گروه فرهنگی: طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ بعد از چهار روز از رقم فروش ۱۱۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال گذشت و کتاب‌فروشان تهرانی با سهم ۱۷ درصدی از این رقم، تهران را در صدر جدول استان‌های پرفروش قرار داده‌اند.مطابق با اطلاعات درج شده در سامانه طرح‌های فصلی، بهارانه کتاب ۱۴۰۰ بعد از سپری شدن چهار روز از زمان آغاز، به رقم فروش ۱۱۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال رسید.
 
کتاب‌فروشان تهرانی با فروش ۳۶۶۰۳ نسخه کتاب به مبلغ ۱۸میلیارد و ۹۹۵میلیون ریال، بیشترین سهم را از فروش‌ بهارانه در چهارروز نخست داشته‌اند و استان‌های خراسان رضوی و اصفهان، هم در تعداد کتاب‌های فروخته شده و هم در مبلغ فروش، جایگاه دوم و سوم را بعد از تهران به خود اختصاص داده‌اند.

جدول پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها نیز با تغییرات همراه بود و مطابق با آخرین اطلاعات، به‌ترتیب دنیای کتاب قم، کتاب فرازمند رشت، ماه‌پیشونی تهران، کلبه کتاب جهرم، پاتوق کتاب اراک، پاتوق کتاب شیراز، شهر کتاب اصفهان، شهر کتاب کرمانشاه، پاتوق کتاب تبریز و کتاب معراج دزفول، ۱۰ کتاب‌فروش پرفروش بهارانه ۱۴۰۰ طی چهارروز نخست طرح بوده‌اند.

بهارانه ۱۴۰۰، با مشارکت ۸۸۴ کتاب‌فروشی در سراسر کشور، از دوشنبه ۱۷ خرداد به‌مدت یک‌هفته تا ۲۳ خردادماه از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط موسه خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزار می‌شود.
در این طرح، مخاطبان می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان و ۲۰درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خرید کنند. کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی، مشمول این میزان تخفیف هستند.  
مرجع : ایبنا
برچسب ها: کتاب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها