کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عُمر، آمریکا را با طالبان و حماس قیاس کرد!

21 خرداد 1400 ساعت 18:36

گروه بین الملل: نماینده آفریقایی‌تبار و مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا در یک پیام کوتاه توییتری آمریکا، اسرائیل، طالبان و حماس را با هم قیاس کرد حال حتی همکاران دمکرات او را به باد انتقاد گرفته‌اند.


ایلهان عمر، نماینده مسلمان وابسته به حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده بار دیگر به دلیل یک پیام توئیتری خبرساز شد. او دوشنبه هفتم ژوئن، پس از جلسه‌ای با وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «ما قساوت‌های غیرقابل تصوری را دیده‌ایم که توسط ایالات متحده، حماس، اسرائیل، افغانستان و طالبان انجام شده‌اند.» این توئیت در رابطه با جلسه پرسش و پاسخ از آنتونی بلینکن در مورد مسئولیت ایالات متحده در برابر قربانیان جنایات علیه بشریت منتشر شد. گفته شده که او در این جلسه سخنانی "تحریک‌‌آمیز" به بلینکن گفته است.
تقاضای تحریم عمر
اکنون اظهارات این نماینده دموکرات با واکنش شماری از سیاستمداران جمهوری‌خواه و دموکرات روبرو شده است. برخی از جمهوری‌خواهان خواستار تحریم عمر شده‌اند. کوین مک کارتی محافظه‌کار خطاب به عمر گفت: «اظهارات ضدیهودی و ضدآمریکایی کاری شنیع است.» او مدعی شد که دموکرات‌ها «یهودی‌ستیزی را تحمل و با تروریست‌ها همدردی می‌کنند.»
سناتور جمهوری‌خواه تام كاتن به عمر پیشنهاد داد، اگر آمریکا را منفور می‌داند، می‌تواند کشور را ترک كند. مو بروکس هم از همکار دموکرات خود به‌شدت انتقاد کرد.
انتقاد دموکرات‌ها
رهبری حزب دموکرات هم مخالفت خود با این مقایسه را اعلام کرده است. شش‌ عضو ریاست فراکسیون دموکرات‌ها معتقدند که «مقایسه نادرست دموکراسی‌هایی مانند ایالات متحده و اسرائیل با گروه‌هایی که در عملیات تروریستی شرکت می‌کنند» برای صلح و امنیت در خاورمیانه و ایالات متحده نتیجه‌ای مثبتی نخواهد داشت.
گروهی از دموکرات‌های یهودی نیز نامه سرگشاده‌ای منتشر کردند که در آن مقایسه ایالات متحده و اسرائیل با حماس و طالبان «توهین‌آمیز و گمراه‌کننده» توصیف شده است. آنها از این نماینده ۳۸ ساله خواستند، در این باره توضیحات بیشتری بدهد.
نماینده مسلمان در واکنش به انتقدها در پیامی توئیتری نوشت: «ما در کنگره در کنار نمایندگان ضداسلام مانند مو بروکس، نماینده جمهوری‌خواه خدمت می‌کنیم و همکاران دموکرات ما نه تنها او را محکوم نمی‌کنند، بلکه به سخنوری‌های خطرناک او مشروعیت می‌بخشند. فراکسیون ما چه زمانی می‌خواهد جلوی نفرت علیه همکاران و رای‌دهندگان مسلمان را بگیرد؟»
ایلهان عمر سومالیایی‌تبار در دهه ۱۹۹۰ به عنوان پناهنده به ایالات متحده آمریكا رفت و پس از مدتی تابعیت این کشور را دریافت کرد. او بارها از سیاست دولت اسرائیل در در قبال فلسطینی‌ها انتفاد کرده است.


کد مطلب: 277280

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277280/ع-مر-آمریکا-طالبان-حماس-قیاس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir