کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روز جهانی فلافل ؛ غذای محبوب خیابانی

22 خرداد 1400 ساعت 12:33


گروه جامعه: فلافل یکی از غذاهای لذیذ خیابانی و معروف جهانی است که به همین دلیل روز 12 ژوئن در تقویم جهانی مصادف با روز جهانی فلافل ثبت شده است.هنوز مشخص نیست که مفهومی به نام فلافل دقیقا از کجا و چگونه آمده است اما چنانچه در این بخش می خوانید بسیاری از مردم بر این عقیده هستند که اولین بار آن را در کشور مصر خورده اند، یعنی زمانی که مسیحیان آن منطقه از این وعده غذایی قبل از جشن کریسمس به جای گوشت استفاده می کردند که علت آن هم پخت سریع بود.

اوایل اینگونه بنظر می رسید که فلافل از لوبیادرست شده  زیرا در آن زمان تصویری از نخود در دسترس مردم نبود. این غذا کم کم به مناطق شمالی هم راه پیدا کرد، بعضی از افراد نیز عقیده دارند ریشه این غذا به قبل از مصر فارائونیک برمی گردد اما هنوز هیچ کس قطعی در این باره مطمئن نیست. در شرق میانه و مصر، فلافل یک غذای محبوب خیابانی محسوب می شد و اکثرا توسط افراد زیادی مصرف می شد. این روز ها نیز این غذا در مصر و بسیاری از کشور های دیگر محبوبیت زیادی دارد و حتی مک دونالد هم رسپی فلافل مخصوص به خودش را سرو می کند و آن را در منوی صبحانه خود جای می دهد. 

اما در کل فرقی ندارد که این غذا دقیقا از کجا آمده، در هر صورت یکی از مهم ترین غذاهای ملی در بعضی از کشورها است  و روز جهانی فلافل زمانی عالی برای لذت بردن از این غذاست. 

تنوع دستور تهیه فلافل
در مورد دستور تهیه فلافل باید بگوییم که به طور کلی در تمام جهان این غذا به یک شکل تهیه می شود اما در مخلفات تفاوت هایی وجود دارد که بستگی به سلیقه و ذائقه ی مردم هر منطقه دارد.


کد مطلب: 277384

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/277384/روز-جهانی-فلافل-غذای-محبوب-خیابانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir